اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۳۷

امضای تفاهمنامه دو جانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و میراث فرهنگی

تبریز|با امضای تفاهمنامه دو جانبه، همکاری‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای اهداف گردشگری«تبریز 2018» توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان به موجب تفاهمنامه‌یی که امروز به امضای علی طوماری، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی و مرتضی آبدار، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رسید، مقرر شد طرفین در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در زمینه‌های بهسازی و احیای آثار تاریخی استان همچنین در جهت گسترش برنامه‌های آموزشی و تخصصی مشترک و استفاده حداکثری از ظرفیت فنی مهندسان و متخصصان استان، همکاری‌های موثری داشته باشند.


برنامه جامع سلامت در استان تدوین می‌شود

ساری|قاسم جان‌بابایی عصر سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری مازندران اظهار کرد: مهم‌ترین مساله‌یی که با آن درگیر هستیم بیماری‌های غیرواگیر است که ۸۰ درصد مرگ و میرها را در برمی‌گیرد و به همین منظور برنامه جامع سلامت تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمی از بیماری‌ها قابل‌پیشگیری و اصلاح است و می‌توان هزینه‌های آن را کاهش داد، افزود: فشارخون یکی از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر است و می‌توان آن را ۳۰درصد کاهش داد. جان بابایی مصرف دخانیات، چاقی، حوادث ترافیکی، دیابت و اعتیاد را از دیگر علل بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: درباره امنیت و سلامت روان نیز طبق آمار به ازای هر پنج نفر یک نفر دچار اختلالات رفتاری و روانی هستند. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: برای ساماندهی برنج، سورتینگ‌های مرکبات و سموم کشاورزی با تشکیل کارگروه سلامت در استان مازندران اقداماتی انجام شده و قرار است تا تمامی این واحدها پروانه بهداشتی اخذ کنند. وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان داده است که وضعیت آب خوری، بوفه، سرویس بهداشتی و فضای کلاس‌های درس مدارس غیرانتفاعی استان با مشکلات بهداشتی مواجه است، ادامه داد: براساس مصوبه شورای سلامت باید مشکلات بهداشتی این مدارس پیگیری و حل و فصل شود.


برگزاری جلسه مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک

اراک|جلسه مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک با حضور غلامرضا مشایخی معاون مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و نمایندگان شرکت‌های گاز استان لرستان و همدان به میزبانی این شرکت برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، بر پایه این گزارش مشایخی، معاون مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ابتدای این جلسه درخصوص تدوین استراتژی در سطح کلان شرکت به سخنرانی پرداخت و در این خصوص گفت: برای جاری‌سازی استراتژی‌های مدیریت گازرسانی در کشور از روش کارت امتیاز متوازن کمک گرفته شده و کارت‌های BSC برای هر استانی تدوین شده است. در ادامه این جلسه مشاور شرکت روش‌سازان صنعت نیز در زمینه تشریح برنامه استراتژیک مدیریت گازرسانی سخنانی را بیان کرد و در این خصوص توضیحاتی در مورد کارت‌های امتیازی متوازن استان‌ها برای حضار ارائه داد.


اعطای نشان زرین مدیر شایسته ملی به مدیر عامل شرکت گاز مازندران

ساری| «محمداسماعیل ابراهیم‌زاده» مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران به عنوان مدیر شایسته ملی برگزیده شد.

کنگره تجلیل از یک‌صد مدیر شایسته ملی 22تیر ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار و مدال و تندیس زرین مدیر شایسته ملی به مدیرعامل شرکت گاز مازندران اهدا شد. در این کنگره از مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران به دلیل توسعه در فعالیت‌های مدیریتی نوین، اقتصاد دانش‌بنیان، اثربخشی و تفکر استراتژیک که از محورهای اصلی این همایش نیز بود، قدردانی به عمل آمد و تندیس زرین مدیر شایسته ملی به وی اهدا شد. کنگره تجلیل از یک‌صد مدیر شایسته ملی با هدف بررسی نتایج مورد انتظار استقرار شایسته‌سالاری در بنگاه‌های اقتصادی ایران، ارائه دستاوردهای پژوهشی محققان و پژوهشگران مدیریت درخصوص راهکارهای جایگزینی نظام مدیریت مبتنی بر علوم روز مدیریت به جای مدیریت سنتی، تبیین ابعاد مختلف مدیریت جهادی با حضور صاحب‌نظران و استادان مدیریت، ارج نهادن به تجربیات بزرگان و پیشکسوتان مدیریت ایران، فرصت ارتباط مستقیم بین مدیران ارشد مجموعه‌های توانمند دولتی و خصوصی و زمینه‌سازی جهت افزایش سهم بخش خصوصی در مدیریت کلان اقتصادی با حمایت انجمن مدیریت ایران تشکیل شده است.


موفقیت استان مرکزی در تامین اینترنت پر سرعت

اراک| مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: از زمانی که شرکت مخابرات خصوصی شد، ماموریت تامین اینترنت پرسرعت هم به ماموریت‌های شرکت مخابرات استان اضافه شد که تاکنون این ماموریت هم به خوبی در استان انجام شده و جزو یکی از استان‌های موفق کشور در این زمینه هستیم. مهندس ملک‌حسینی نخستین ماموریت شرکت مخابرات استان را تامین و توسعه تلفن‌های ثابت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در سال گذشته موفق شدیم ۸۰ مرکز سوییچ تلفن شهری و ۲۴۰سایت تلفن همراه را در استان توسعه دهیم. مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، توسعه و نگهداری شبکه ارتباطات سیار یکی دیگر از وظایفی است که شرکت مخابرات به خوبی از عهده اجرای آن برآمده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۶0۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان داریم، افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان مرکزی ۴۰/۹۶درصد است که از میزان متوسط کشوری بالاتر است. مهندس ملک‌حسینی با بیان اینکه درخصوص اینترنت پرسرعت، استان مرکزی وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱۲هزار مشترک اینترنت پرسرعت در استان داریم که این میزان را کافی نمی‌دانیم و در تلاش هستیم این میزان را تا دو برابر افزایش دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر