اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۱۰

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها

جلسه هماهنگی شورای مدیران عامل بانک‌های دولتی به میزبانی بانک ملی ایران درمحل موزه این بانک (ساختمان سردار اسعد بختیاری) برگزار شد. در این جلسه محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و رییس شورای مذکور، مدیران عامل دیگربانک‌های دولتی و مرادپور معاون دفتراموربانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور یافته و پیرامون مسائل مختلف بانکی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به زوجین

بانک مسکن برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان، شرایط پرداخت تسهیلات در قالب اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وصندوق پس‌انداز مسکن یکم زوجین را تسهیل کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک مسکن، از این پس تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به زوجین بدون توجه به تاریخ ازدواج پرداخت می‌شود. شرط ازدواج اول در پرداخت تسهیلات به زوجین از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و همچنین تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم حذف شده است. بر اساس این گزارش، همچنین از این پس در طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن نیز ارائه معرفینامه برای سازنده از سوی کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران ضروری نیست و تمام سازندگان مسکن بدون الزام به عضویت در کانون یا ارائه معرفینامه از کانون می‌توانند از مزایای طرح تضمین استفاده کنند.


بلاتکلیفی سرپرست صندوق توسعه ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه دو عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی را انتخاب کردند و محمد حسینی با 122رای و سیدفرید موسوی با 87 رای از مجموع 195رای اخذ شده به عنوان دو عضو مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی انتخاب شدند. اما این صندوق 80 میلیارد دلاری همچنان بدون سرپرست و رییس به سر می‌برد. به گزارش ایسنا، گرچه ظاهرا جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی در یکی دو روز ابتدایی هفته پیش رو تشکیل خواهد شد و رییس هیات عامل معرفی می‌شود ولی حدود دو هفته‌یی که از برکناری پنج نفره اعضای هیات عامل صندوق گذشته حتی شخصی سرپرست صندوق هم نبوده است. ۱۲تیر ماه جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به میزبانی و ریاست رییس‌جمهور تشکیل و خروجی جلسه خبری مبنی بر استعفای دسته جمعی هیات عامل صندوق و پذیرش این استعفا بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر