روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۰۱

عضویت سه نفر از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید شد-پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل۹۱ قانون اساسی و در احکامی جداگانه، عضویت آقایان آیت‌الله احمد جنتی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مدرسی یزدی و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره دیگر به‌عنوان فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید کردند.

تروریسم جز با همکاری بین‌المللی ریشه‌کن نخواهد شد- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حادثه جنایتکارانه تروریستی در نیس فرانسه را به‌شدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن اظهار تاسف عمیق و تسلیت تاکید کرد: همان‌گونه که بارها گفته‌ایم، تروریسم پدیده شومی است که جز با همکاری و اجماع بین‌المللی ریشه‌کن نخواهد شد. وی یادآور شد: در برخورد با تروریسم هرگونه سهل‌انگاری و برخورد دوگانه، امری مذموم و محکوم به شکست است.

تروریست خواندن منافقین به تنهایی کافی نیست- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای باتوجه به موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درمورد نشست منافقین در این کشور، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درمورد موضع‌گیری مذکور اظهار داشت: تروریست و خشونت‌طلب خواندن گروهک منافقین و اشاره به رفتار فرقه‌گرایانه آنها به تنهایی کافی نیست. باتوجه به این موضع فرانسه و درحالی که در سال‌های اخیر همواره فرانسوی‌ها خود را یکی از قربانیان اروپایی اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری مورد حمایت برخی کشورهای مرتجع و پدران و حامیان القاعده و داعش می‌دانند بر عزم خود برای مقابله با تروریسم و گروه‌های افراطی تاکید نموده‌اند.

سفر رییس مجلس ملی فرانسه به تهران به تعویق افتاد - ایرنا روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به‌دنبال وقوع حوادث تروریستی در فرانسه، سفر رییس مجلس ملی فرانسه و هیات همراه که قرار بود روز شنبه به ایران سفر کنند به تعویق افتاد. رییس مجلس ملی فرانسه به دعوت علی لاریجانی همتای خود قرار بود به ایران سفر کند و در این سفر در نشست خبری حضور یابد. لازم به ذکر است، به‌دنبال حادثه تروریستی در شهر نیس فرانسه بیش از 84نفر از شهروندان این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ده‌ها نفر مجروح شده‌اند. این هفتمین حمله تروریستی در فرانسه طی 18ماه اخیر است که داعش مسوولیت آن را برعهده گرفته است.

سیاست ترکیه ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با ایران است- ایرنا بینالی ییلدریم نخست‌وزیر ترکیه درباره رویکرد دولت آنکارا در دوره جدید درخصوص سوریه همچنین همکاری منطقه‌یی با ایران گفت: ایران برای ترکیه کشوری دوست و برادر است و دولت ما می‌خواهد در هر زمینه‌یی روابط خود را با ایران توسعه دهد و در این راستا همکاری‌های منطقه‌یی نیز خواهد داشت. وی گفت: روابط ایران و ترکیه در آینده نزدیک شاهد فعالیت زیادی خواهد بود و قرار است محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به‌زودی به ترکیه سفر کند.

علاقه اتریشی‌ها برای گسترش روابط استانی با ایران- ایرنا عبدالله مولایی سفیر ایران در وین در ملاقات با مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی استان

بورگن لند اتریش درخصوص ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت‌های فراروی مناسبات فی‌مابین در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، بانکی، فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی با هدف گسترش و تقویت همکاری‌های استانی رایزنی و تبادل‌نظر کرد. استاندار بورگن لند در این دیدار ضمن استقبال از همکاری با ایران به‌عنوان کشوری بزرگ، مهم و موثر در تحولات منطقه‌یی و جهانی، نسبت به توسعه تعاملات جاری این استان با استان خراسان‌رضوی ابراز علاقه‌مندی کرد. رییس مجلس استان نیز بااشاره به تعامل و پیوندهای سودمند برخی شرکت‌های مهم این استان با طرف‌های ایرانی آمادگی مقامات این استان را برای پیشبرد همکاری‌های موجود اعلام کرد.

موقعیت مساعد پسابرجام برای تعمیق روابط با سایر کشورها- ایسنا مجیدتخت روانچی معاون اروپا و امریکا وزارت خارجه کشورمان که به یونان سفر کرده بود، در دیدار با دراگاساکیس معاون نخست‌وزیر این کشور گفت: دوره پسابرجام موقعیت مساعدی برای گشوده شدن صفحه جدیدی از روابط بین ایران و سایر کشورها فراهم کرده و در این چارچوب به دلایل تاریخی، سیاسی و فرهنگی توجه ویژه‌یی در ایران نسبت به توسعه مناسبات با یونان وجود دارد. معاون نخست‌وزیر یونان نیز در این ملاقات بااشاره به اهمیت تعاملات بانکی در تسهیل مناسبات اقتصادی و تجارت جمهوری اسلامی ایران و یونان، نظر مساعد آتن برای ارتقای این تاملات را خاطرنشان کرد.

کشف یک بمب یک تنی در مرز ایران و ترکیه- آنا یک بمب یک تنی در ایست مرزی گوربلاغ واقع در مرز ترکیه و ایران کشف و خنثی شد. به گزارش وب‌سایت حریت، این بمب پس از آن کشف شد که برخی ساکنان محلی متوجه کابلی شدند که یک سر آن زیر خاک بود و شکل و شمایل آن موجب شد تا با اطلاع دادن به مقام‌های محلی این بمب یک تنی کشف شود. در همین راستا، بولنت توفکچی، وزیر بازرگانی و تجارت ترکیه روز پنج‌شنبه و پس از خنثی‌سازی این بمب دستور داد تا این ایست بازرسی مجددا بازگشایی شود.

عدم فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است- فارس استفن اف لینچ نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس نمایندگان امریکا که حامی توافق بوئینگ با ایران است، موضوع برجام را با موضوع توافق بوئینگ ربط داده و به نحوی خواستار تایید شدن نهایی قرارداد فروش هواپیما به ایران شد. این قانون‌گذار دموکرات امریکایی در ادامه، لایحه اخیر تصویب شده در مجلس نمایندگان امریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را نقض صریح برجام خواند.

آل‌سعود اسم جنایت‌هایش را دفاع از حق می‌گذارد- ایسنا آیت‌الله امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آل‌سعود، امریکا و امثال آنها امروز در سراسر جهان جنایت می‌کنند، اما نام جنایت‌هایشان را دفاع از حق می‌گذارند. باید به آنها گفت که تروریست خود شما هستید. بنا بر این گزارش آیت‌الله امامی‌کاشانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر مساله حقوق‌های ظالمانه را مطرح کردند. گرچه کسانی که این حقوق‌های ظالمانه را دریافت کردند با اجازه‌هایی که در آیین‌نامه‌ها آمده بود برای خودشان مقرراتی تعیین کرده بودند اما کارشان ظالمانه بود. باید به این موضوع به‌طور جدی پرداخته شود. اینکه این موضوع از گذشته بوده و ادامه پیدا کرده درست نیست و باید جلویش ایستاد. مقام معظم رهبری دستور داده‌اند که با دقت و اهتمام این مساله پیگیری شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر