سهم 13درصدی از خزر را قبول نداریم

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۹۷

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه بعد از پایان اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر، با تاکید بر اینکه سهم ۱۳درصدی ایران از دریای خزر را قبول نداریم و این سهم باید بیشتر باشد، گفت: بعد از گذشت ۲۰سال از آغاز مذاکرات خزر هنوز برخی کشور‌ها حوصله بسیار برای ادامه این بحث‌ها دارند. به گزارش ایلنا، رحیم‌پور با بیان اینکه افکار عمومی ما علاقه‌مند است حقوق حقه ما رعایت شود و این امری است که همه به آن اعتراف می‌کنند، ادامه داد: همه دوست دارند وضعیتی باشد که فقط حقوق یک کشور تامین نشود، حقوق ۵کشور تامین شود.

وی درخصوص میزان سهم ایران از خزر گفت: اگر بخواهند براساس فرمول‌های متداول و حقوق دریا‌ها محاسبه کنند سهم ایران ۱۳درصد است، اما طبعا ما عضو آن موافقتنامه دریای ۱۹۸۲ نیستیم و اعتقاد داریم این دریاچه شرایط ویژه‌یی دارد و آن قرارداد شامل دریاچه‌ها و این دریاچه نمی‌شود.

معاون ظریف با بیان اینکه اختلافات و تفاوت نظرات تمام و حل نشده است، گفت: ایران در صحنه است و نسبت به بقیه کشور‌ها از نظر استدلال و کار حقوقی و مذاکراتی چیزی کم ندارد. وی همچنین تاکید کرد: ما در حال حاضر مشکلی نداریم و منابع نفت و گاز آن منطقه را از دست نمی‌دهیم و برای استخراج معادن در آنجا تعجیلی نداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر