سر خط انرژی

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۷۷

ایسنا مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تجهیز 1000شهر کشور به سامانه بالانس آب خبر داد. علی سید‌زاده اعلام اینکه خوشبختانه در سال‌های گذشته روند آب بدون درآمد در سطح کشور کاهشی بوده است، افزود: سال76، میزان آب بدون درآمد در سطح کشور 36درصد بود که با اقدام‌های انجام شده توسط دفاتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد به 26درصد در پایان سال93 رسید.

شانا مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ٧,٥میلیون بشکه میعانات گازی، ٢٨٩هزار تن گاز مایع شامل ١٠٣هزار تن بوتان و ١٨٦هزار تن پروپان در این پالایشگاه تولید شده است. ایرج خرمدل افزود: پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در سه ماه امسال 5میلیارد و ٢٠٠میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است. به گفته مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، رکورد بالاترین حجم تولید این پالایشگاه با فرآورش ٥٨میلیون مترمکعب در ٢٣خردادماه ثبت شده است.

ایسنا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به تلفات ١١.٢درصدی برق در سطح کشور تاکید کرد: باید تا پایان سال جاری تلفات برق به ۱۰درصد کاهش پیدا کند. به گفته وی میزان تلفات برق در استان تهران نیز حدود 13.5درصد است که این رقم نیز باید تا پایان سال۱۳۹۵ به ۱۲درصد کاهش پیدا کند.

پاون رسول قسمت معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌یی تهران از بهره‌برداری خط 400کیلوولت «وردآورد- سیاه‌بیشه» به طول 67کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 700میلیارد ریال خبر داد. وی ادامه داد: شرایط خاص منطقه عبور این خط که یکی از صعب‌العبورترین مناطق کشور با شرایط آب و هوایی بسیار ویژه محسوب می‌شود و نیز وجود معارضین حقیقی و حقوقی متعدد در طول مسیر، در کنار مشکلات تامین نقدینگی حاکم بر صنعت برق کشور، اجرای پروژه را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرد که همه این مسائل، بهره‌برداری از آن را با تاخیر زیادی مواجه ساخت.

فارس پاکستان تصمیم گرفته مذاکره با ایران برای اجرای خط لوله صلح را ادامه دهد و کمیسیون ویژه‌یی برای این کار تشکیل داده است و محتمل است که تا پایان ماه جاری میلادی تیم مذاکره‌کننده پاکستان راهی تهران شود. وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد که ایران باید بهای گاز خود را کاهش دهد زیرا قیمت ال ان جی که اسلام‌آباد وارد می‌کند پایین‌تر است. بر اساس این گزارش یکی از محورهای مذاکره پاکستان با ایران برای اجرای این پروژه کاهش قیمت گاز خواهد بود. وزارت نفت پاکستان اعلام کرد باید کمیسیون‌های مذاکراتی بین دو کشور که 5 سال پیش مذاکره را آغاز کردند احیا شوند و این اقدام باید هر سال انجام می‌شد. وزارت نفت پاکستان اعلام کرد با توجه به تغییر قیمت جهانی گاز ناگزیر هستیم دوباره در این زمینه با ایران مذاکره کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر