از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۴۱

تامین منابع مالی سازمان سیا

از قاچاق هرویین افغانستان

منابع خبری افغانستان به نقل از پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» اعلام کردند که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) هزینه عملیات مخفی خود را با به دست آوردن پول از قاچاق هرویین افغانستان تامین می‌کند.

خبرگزاری«جمهور» افغانستان روز چهارشنبه به نقل از پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» نوشت: تا زمانی که نظامیان امریکایی در افغانستان حضور داشته باشند، کشت و قاچاق مواد مخدر نیز ادامه خواهد یافت. در گزارش آمده که امریکا در تلاش است تا مسیر تجارت مواد مخدر را به سمت روسیه، چین و ایران سوق دهد. در گزارش آمده است که «جان ساپکو» بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان پیش از این گفته بود که در افغانستان در 500 هزار هکتار زمین خشخاش کشت می‌شود. کشت این مقدار خشخاش در افغانستان به راحتی هزینه عملیات مخفی سازمان سیا را تامین می‌کند. مواد مخدر توسط طالبان به اروپا قاچاق نمی‌شود بلکه با هواپیما و کشتی انتقال داده می‌شود و 90درصد هرویینی که به دیگر کشورهای جهان انتقال داده می‌شود با هواپیما و کشتی قاچاق می‌شود و این کار در توان گروه طالبان نیست.


عرضه 10 میلیارد دلار اوراق قرضه در کویت

کویت به زودی مذاکرات خود را جهت عرضه سه میلیارد دینار کویت (معادل 10میلیارد دلار امریکا) اوراق قرضه با طرف‌های خارجی آغاز خواهد کرد و این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌های صورت گرفته برای جبران کسری بودجه 40میلیارد دلاری کویت برشمرد. به گزارش الجریده، معاون وزارت امور مالی کویت گفته برنامه این کشور جهت جبران کسری بودجه 12میلیارد دیناری (معادل 40میلیارد دلار امریکا) مشتمل بر عرضه اوراق قرضه در بازار مالی داخلی به ارزش 2میلیارد دینار(6.6 میلیارد دلار) است که بانک‌های داخلی همچنین موسسات مالی اسلامی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد. به گفته این مقام کویتی، باقیمانده کسری بودجه در قالب عرضه سه میلیارد دینار کویت (معادل 10میلیارد دلار امریکا) اوراق قرضه در بازارهای جهانی و استفاده از صندوق ذخیره مالی دولت پوشش داده خواهد شد.


خسارت میلیونی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جرایم الکترونیک

خسارت سالانه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جرایم الکترونیکی به حدود 900میلیون دلار رسیده است. به گزارش پایگاه خبری الشؤون الخلیجیه، این آمار و ارقام براساس پایان‌نامه «محمد المالکی» پژوهشگر عربستانی در علوم راهبردی از دانشگاه علوم امنیتی نایف عربستان و تحت عنوان «چشم‌انداز استراتژیک پیوند شبکه اطلاعات امنیتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس در مبارزه با جرایم الکترونیکی» ارائه شده است. در ادامه این پژوهش آمده است: ایجاد یک پایگاه داده‌یی امنیتی یکپارچه در کشورهای حاشیه خلیج فارس 13درصد سود خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به «سرعت پیگیری جرایم، جلوگیری از ورود خارجی به پایگاه‌های کشورهای عضو و نیز پیش‌بینی وقوع جرایم پیش از وقوع آن و امکان جلوگیری از آن اشاره کرد. این پایگاه داده‌های یکپارچه کشورهای حاشیه خلیج فارس را وارد مرحله پیشرفته‌یی در زمینه مبارزه با جرایم الکترونیکی خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر