روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۱۸

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهوری منصوب شد-ایسنا| حسن روحانی رییس‌جمهوری در حکمی، علیرضا آوایی را به‌عنوان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهوری منصوب کرد. در این حکم آمده است: «نظر به اهمیت نظارت و بازرسی در انجام صحیح وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی و با عنایت به سوابق خدمتی و تجربیات ارزنده جناب‌عالی به موجب این حکم به‌عنوان «رییس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در اجرای وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاق دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.»

واکنش وزارت خارجه به بیانیه دولت بحرین- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به بیانیه وزارت کشور بحرین و اتهامات وارده مبنی بر ارتباط دستگیرشدگان مظنون به بمب‌گذاری در این کشور با جمهوری اسلامی ایران، آن را امری تکراری، کذب، بی‌اساس و روشی کهنه و منسوخ خواند. وی از دولت بحرین خواست به جای تکرار اینگونه اتهام‌های بی‌اساس و اتخاذ رویکردهای عبث و آزموده شده از بی‌نتیجه بودن این اقدامات درس گرفته و به حل ریشه‌یی معضلات و مشکلات داخلی خود بپردازد.

تعویق نشست بانک مرکزی ایران، خزانه‌داری امریکا و بانک‌های بین‌المللی- ایسنا| پس از اعلام فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس مبنی بر برگزاری نشست بین نمایندگان بانک مرکزی ایران وزارت خزانه‌داری امریکا و بانک‌های بین‌المللی در بعدازظهر روز سه‌شنبه ساعاتی بعد سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد این نشست به تعویق افتاده و قرار است در تاریخ دیگری برگزار شود. وی دلیل مشخصی برای این تعویق یا تاریخ جدیدی برای برگزاری آن ارائه نکرد. وی همچنین گفت: بریتانیا از بانک‌هایش خواسته است تا بتوانند حمایت لازم از شرکت‌های انگلیسی که در ایران مشغول به کار هستند به عمل آورد.

عزم ایران و یونان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- ایرنا| مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر اقتصاد، توسعه و گردشگری یونان در نشستی در جمع صاحبان صنایع و تجار یونانی بر عزم دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی گسترده تاکید کردند. تخت‌روانچی اظهار کرد: یکی از راه‌های تسهیل این همکاری‌ها توسعه همکاری بانک‌های دو کشور است و قرار است با مقامات بلندپایه یونان این مساله را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

دیدار روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در 18 مرداد- ایلنا| ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا- اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس بیان کرد: دیدار روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان به طور قطع برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که روز هشت آگوست (۱۸مرداد ماه) باشد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه گفت که مقدمات دیدار رییسان‌ جمهور سه کشور فراهم شده و در آینده‌یی نزدیک خواهد بود. وی تصریح کرد: ما شکل جدیدی از همکاری منطقه‌یی میان ایران- روسیه- آذربایجان ایجاد کرده‌ایم. وزیران امور خارجه سه کشور در ماه آوریل با یکدیگر دیدار کردند و ما وظیفه مهیا کردن دیدار میان روسای‌جمهور را داریم.

ورشکستگان سیاسی و سوته‌دلان گرد هم آمدند- ایرنا| علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه دیدار تعدادی از فعالان سیاسی، اساتید، فرهیختگان و اندیشمندان افغانستان در جمع خبرنگاران درباره تجمع منافقین در پاریس گفت: تجمع اخیر در پاریس محل ورشکستگان سیاسی بود؛ چه آنها که خائن به کشورشان بودند مانند منافقان و چه افرادی مانند وزیر اسبق رژیم سعودی که به آنجا رفتند و سوته‌دلان گرد هم آمدند. ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیرات برجام و نقض برخی مفاد آن از سوی برخی از کشورهای 1+5 گفت: ایران بر سر عهد خود ایستاده؛ از یک سو نقض عهد نمی‌کند و از سوی دیگر از حقوق خود دفاع می‌کند و در مقابل عهدشکنی‌های آنان هم می‌ایستد.

تاکید بر گسترش روابط دو جانبه با قزاقستان- فارس| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه 5 کشور ساحلی خزر به آستانه سفر کرده است در حاشیه این نشست با «ارلان ادریس اف» همتای قزاقستانی خود دیدار کرد. وی با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌های دو جانبه در همه زمینه‌ها بر گسترش همکاری‌های کنسولی و تسهیل صدور روادید نیز تاکید کرد. تشکیل قریب‌الوقوع کمیسیون کنسولی بین دو کشور و اعلام آمادگی ایران برای حضور در اکسپو 2017 قزاقستان از دیگر محورهای سخنان ظریف بود.

انتصاب معاون جدید امور مجلس رییس‌جمهوری-ایرنا| رییس‌جمهور در حکمی، حسینعلی امیری، را به عنوان معاون امور مجلس رییس‌جمهوری به جای مجید انصاری منصوب کرد. متن حکم رییس‌جمهوری به این شرح است: جناب آقای دکتر حسینعلی امیری: به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون امور مجلس رییس‌جمهوری» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

سیدسلمان سامانی سخنگوی موقت وزارت کشور شد- مهر| رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور موقتا سخنگوی وزارت کشور شد. پس از انتخاب حسینعلی امیری، سخنگوی پیشین وزارت کشور به سمت معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری، سیدسلمان سامانی به عنوان سخنگوی موقت وزارت کشور انتخاب شد. وی سوابقی ازجمله عضو شورای عالی و بازرس کل جمعیت

هلال احمر ایران، عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای عالی استان‌ها، نماینده شورای عالی استان‌ها در مجلس، نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در رسیدگی به تخلفات اداری و رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور را در کارنامه کاری خود دارد.

تابع تصمیم اعضای شورای نگهبان هستم- ایسنا|عباسعلی کدخدایی، عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان گفت: اگر پیشنهاد سخنگویی این شورا به بنده شود، تابع تصمیم اعضای محترم شورای نگهبان هستم.

کدخدایی ضمن تشکر از رییس و هیات رییسه مجلس برای اعتمادی که به وی داشتند، گفت: از نمایندگان محترم مجلس که به بنده اعتماد کردند و فراکسیون‌های مختلفی که به بنده عنایت داشتند و نیز رسانه‌ها تشکر می‌کنم. کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد سخنگویی شورای نگهبان به شما شود، قبول می‌کنید؟ گفت: اجازه دهید در مصاحبه‌یی که خواهم داشت آن را بیان کنم اما به هر حال در این زمینه تابع تصمیم اعضای محترم شورای نگهبان هستم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر