سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام 40درصد افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۰۰

جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌گوید: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از بازار سرمایه ایران افزایش یافت و حجم سرمایه‌گذاری خارجی 40درصد بالا رفت.

بهادر بیژنی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره دیپلماسی بورسی و افزایش تعاملات بین‌المللی بازار سرمایه ایران پس از رفع تحریم‌ها، افزود: تعامل خود با نهادهای بین‌المللی را از پیش از اجرایی شدن برجام آغاز کردیم و براین اساس با شماری از نهادهای بین‌المللی بازار سرمایه همکاری‌ها را افزایش دادیم. جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اضافه کرد: تعریف پروژه‌های مشترک با نهادهای خارجی از امضای تفاهمنامه برای ما مهم‌تر است و براین اساس، سیاست سازمان بورس، تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک است.

بیژنی به امضای تفاهمنامه با کره جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: هدف از اجرای این تفاهمنامه اتصال بازار سرمایه دو کشور و به تبع آن گسترش دامنه همکاری‌ها است. وی با بیان اینکه در همه بخش‌ها می‌توان با بورس کره جنوبی همکاری کرد، گفت: نحوه همکاری به نوع توافق‌ها بستگی دارد؛ این همکاری می‌تواند در بخش سهام و اوراق بهادار یا فروش محصولات باشد.

جانشین رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد، ما به جای امضای تفاهمنامه و همکاری با همه کشورها قصد داریم، شماری از کشورها را به عنوان هدف در نظر گرفته و همکاری با آنها را گسترش دهیم. بیژنی می‌گوید: ما نمی‌خواهیم با 30 کشور همکاری داشته باشیم، بلکه تعدادی کشور را براساس ملاحظات و امتیازات مختلف، برای خود هدفگذاری کرده‌ایم. وی به همکاری با برخی کشورها اشاره کرد و افزود: تاکنون با نهاد ناظر بازار سرمایه کشورهای آلمان، سوییس، ترکیه، یونان و عمان ارتباطات خوبی داریم و مذاکره و تعامل با سایر کشورها نیز هم‌اکنون در جریان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر