اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۷۶

بازار اجاره متلاطم نیست

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، بازار اجاره را آرام توصیف کرد و گفت: بخش اجاره امسال همچون دو دهه گذشته روند منظم خود را دنبال می‌کند. مظاهریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازار اجاره روندی مطابق با سال‌های قبل دارد و امسال پیچیدگی بیشتری نسبت به گذشته نمی‌بینیم ضمن اینکه در دو دهه گذشته معمولا در بازار اجاره شوک قیمتی سالانه ایجاد نشده است و هر ساله نرخ اجاره‌بها حدود نرخ تورم بالا می‌رود و امسال نیز همانطور بوده و اجاره‌بها حدود ۱۰درصد افزایش یافت.

وی افزود: بازار خرید و فروش مسکن، پلکانی است و در بازه‌های زمانی مشخصی دچار رونق و رکود می‌شود اما بازار اجاره معمولا روند منظم‌تری را دنبال می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر کاهش سود بانکی بر بازار اجاره گفت: بازار اجاره روند خطی را دنبال می‌کند و با کاهش سود بانکی دچار تلاطم نشده البته ممکن است با تاثیر متغیرهای اقتصادی، تناسب بین میزان اجاره و ودیعه تغییر کند.


ایستگاه‌های هوایی و ریلی میزبان هنر ایرانی

محمدسعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به مراسم رونمایی از سند ثبت معنوی ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد گفت: بدین منظور بیش از ۵۰ اثر خط نقاشی برای این ترمینال خریداری شده که استفاده از بخش عمده‌یی از آثار خریداری شده در گالری‌ها و فضاهای عمومی خواهد بود. ایزدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: ترمینال 2فرودگاه امام در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توانند در حمایت از آثار خوشنویسی و خط نقاشی مشارکت داشته باشند.


جذب ۵میلیارد دلار

برای توسعه بنادر تجاری

مدیرعامل سازمان بنادر از جذب سرمایه ۵میلیارد دلاری برای توسعه بنادر تجاری کشور خبر داد و گفت: بخش خصوصی نیز تاکنون ۳هزار میلیارد تومان معادل حدود یک میلیارد دلار در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش تسنیم، محمد سعیدنژاد با اشاره به اینکه در پسابرجام 13 شرکت کشتیرانی جهان تردد خود را به بندر شهید رجایی آغاز کردند، اظهار کرد: ظرفیت بنادر تجاری ایران به بیش از 210میلیون تن افزایش یافته و 10هزار کیلومتر مسیر ریلی و 100هزار کیلومتر جاده موقعیت مناسبی برای بنادر ایران در منطقه ایجاد کرده است.


امضای تفاهمنامه همکاری ایران و آذربایجان درترابری

تفاهمنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌یی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسوولان حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی دو کشور در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی امضا شد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان که ریاست این اجلاس دو روزه را در تهران برعهده داشت، گفت: کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌یی ایران و جمهوری آذربایجان، برای توسعه هرچه بیشتر روابط حمل و نقل بین‌المللی جاده‌یی بین دو کشور برگزار شد و در زمینه تبادل اطلاعات و آمار، بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل مسافر و کالا به توافق رسید.

عطرچیان افزود: طرف ایرانی خواستار بررسی مسائل و مشکلات موجود در بخش حمل و نقل بین‌المللی مسافر ازجمله تردد برخی اتوبوس‌های آذری به مقاصدی غیر از مقاصد قید شده در نقشه راه، ارائه یک نسخه از قراردادهای حمل و نقل مسافری فیمابین دو کشور به گمرکات مرزی جمهوری آذربایجان و تاییدیه قراردادهای باکو- نخجوان توسط وزارت نقلیه جمهوری آذربایجان شد که مقرر شد طرف آذری این موارد را بررسی و به اطلاع مقام‌های مربوطه برساند تا از طریق مجاری دیپلماتیک اعلام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر