اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۶۹

نگهداری بهینه از تاسیسات آب و فاضلاب

تبریز| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی طی گفت‌وگویی با موضوع «تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت آبفای آذربایجان شرقی در راستای اقدام و عمل» ضمن اشاره به نام‌گذاری سال جدید گفت: هدف‌گذاری‌های سال 95 در بخش‌های مختلف شرکت باید مبتنی بر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری باشد. ایمانلو در ادامه با بیان این مطلب که نگهداری بهینه از تاسیسات آب و فاضلاب شرکت، اصلی‌ترین ماهیت اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی است، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه و مطلوب از تاسیسات موجود است که در این زمینه اقدامات لازم در جهت نگهداری بهینه از تاسیسات انجام شده است. وی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به تامین و توزیع آب و دفع بهداشتی پساب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب‌ و فاضلاب استان آذربایجان شرقی است. مهندس ایمانلو اضافه کرد: تمامی کارکنان شرکت آبفا در سراسر استان، تمام تلاش خود را در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به کار گرفته و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی در جهت نگهداری بهینه و اصلاح و بازسازی تاسیسات تامین و انتقال و توزیع آب و نیز تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و پیشگیری از فرسودگی زودرس این تاسیسات برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان انجام می‌دهند تا شاهد خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان عزیز در سال جدید باشیم.


اولویت ایمن‌سازی راه‌های تحت پوشش

نور| رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور از اقدامات گسترده درخصوص ایمن‌سازی راه‌های تحت پوشش این اداره خبر داد و افزود: حفظ، نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های تحت پوشش اولویت اصلی کار ماست. مهندس مسعود رامی ضمن اعلام این خبر افزود: شهرستان نور به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال به‌خصوص ایام تعطیلات پرترافیک و پر رفت و آمد بوده که در میان محورهای روستایی و ییلاقی این منطقه نیز از این قضیه مستثنی نیست. مهندس رامی ادامه داد: از این‌رو این اداره برای افزایش ایمنی اقدامات وسیعی را در قالب احداث دیوار حفاظتی، نصب نیوجرسی، نصب انواع علائم، روکش آسفالت، نصب چراغ چشمک زن و... در سطح محورهای تحت پوشش خود از جمله محور نور _ چمستان و رویان _ گلندرود به اجرا در آورد. وی در خصوص اجرای عملیات آسفالت در محورهای روستایی این شهرستان اظهار داشت: عملیات آسفالت در محورهای روستایی «خوریه و توسکا» و همچنین محور روستایی «جوربند» به اجرا در آمد. رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور اظهار داشت: از 10310کیلومتر راه موجود در مازندران، مقدار 610کیلومتر در شهرستان نور واقع شده است.


ممنوعیت شنا در مخازن سدها و بندهای آبی استان سمنان

سمنان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان از ممنوع بودن شنا در دریاچه پشت سدها و سازه‌های آبی استان خبر داد. ایرج حیدریان با اشاره به مخاطرات شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، هشدار داد: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی برای شناگران به همراه دارد. رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان و گرمی هوا قرار داریم، گفت: متاسفانه همه ساله به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های قبلی شاهد آن هستیم که افراد زیادی به خاطر لذت بردن از شنا در این مکان‌ها قربانی می‌شوند. وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها اظهار داشت: تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل شناگران می‌شود. وی با بیان اینکه سطح آب سدها و مخازن به نظر شفاف می‌رسد، خاطرنشان کرد: وجود جریان‌های زیرسطحی باعث کدرشدن و در نتیجه کاهش دید شناگر می‌شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن متاسفانه شناگران جان خود را از دست می‌دهند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان با اشاره به نصب تابلوهای هشدار‌دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان و اطلاع‌رسانی لازم از طریق صدا و سیما و مطبوعات اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده‌ها و آگاه کردن فرزندان‌مان از خطرات شنا در مکان‌های ممنوعه شرایطی را به وجود آوریم تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.


بیش از یک میلیون و 851هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

ساری| مدیرعامل شرکت گاز مازندران در نشست تعاملی دوسویه با پیمانکاران با بیان اینکه این شرکت با خدمات دهی به بیش از یک میلیون و 851هزار مشترک، نقش مهمی در ارائه این ثروت خدادادی در استان را برعهده دارد، گفت: جایگاه این شرکت در صنعت نفت کشور جایگاهی رفیع و شایسته است؛ بنابراین شما پیمانکاران باید توجه داشته باشید در چه شرکتی مشغول انجام وظیفه هستید. در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات و بهبود مستمر فرآیندهای پیمان‌های شرکت گاز مازندران، نشستی تعاملی با مدیران شرکت‌های پیمانکاری با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت گاز استان برگزار شد. «محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده» مدیرعامل شرکت گاز استان در جمع پیمانکاران گاز، هدف از برگزاری این جلسه را افزایش تعامل و آگاهی از مشکلات پیمانکاران عنوان کرد و گفت: اینگونه نشست‌ها می‌تواند در جهت بهبود وضعیت کاری فی مابین بسیار موثر باشد. وی با اشاره به اینکه پیمانکاران، شریک شرکت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت شرکت به رابطه برد- برد و تعامل بیشتر با پیمانکاران معتقد است و به‌طور حتم زمانی ارتباط دو سویه نتیجه‌بخش و موثر است که انتظارات به خوبی برآورده شود. مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه از پیمانکاران به عنوان قهرمانان واقعی عرصه سازندگی استان نام برد و خاطرنشان کرد: اینها کسانی هستند که زندگی خود را بعضا برای آبادانی استان گذاشته‌اند. وی گفت: آنها بازوان توانمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح کشور هستند که لازم است مشکلات پیمانکاران را تا آنجا که می‌شود برطرف کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر