روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۴۱

سود هر سهم «فخوز» ۵۶۵درصد پرش کرد

فولاد خوزستان همزمان با اعلام زمان مجمع سالانه، درباره دلیل تاخیر در اعلام تعدیل مثبت و ۵۶۵درصدی سود سال مالی جاری توضیح داد. فولاد خوزستان درحالی اردیبهشت سال جاری و دو سال بعد از خرید بلوک 28.5درصدی سنگ‌آهن مرکزی اقدام به برگشت این بلوک به سازمان تامین‌اجتماعی به‌دلیل رای هیات‌وزیران کرده که درباره دلیل تاخیر در اعلام تعدیل مثبت قابل‌توجه سود هر سهم سال مالی95 شفاف‌سازی کرد.

براساس این گزارش، «فخوز» که از 12تیر به‌دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم با توقف نماد روبه‌رو شده و 30تیر مجمع سالانه را برگزار می‌کند در گزارش 3ماهه منتهی به 31خرداد، سود پیش‌بینی شده 23ریالی را 565درصدی افزایش داد و به 153ریال رساند و 45ریال از این سود معادل 29درصد را هم محقق کرد. با این رویداد سازمان بورس از مدیرعامل این شرکت 1.4هزار میلیارد تومانی خواست تا دلایل عدم این تعدیل در نامه 11اردیبهشت سازمان به‌همراه جزییات فروش محصولات داخلی و خارجی توضیح دهد.


«وپخش» و پیش‌بینی سود 2هزار و 600ریالی

شرکت داروپخش پیش‌بینی کرد در سال مالی95 مبلغ 2هزار و 686ریال سود به ازای هر سهم اختصاص دهد. شرکت داروپخش پیش‌بینی‌های سال مالی منتهی به 30اسفندماه95 را به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد. براساس این گزارش، «وپخش» پیش‌بینی کرد مبلغ یک‌هزار و 640میلیارد و 571میلیون ریال سود حاصل از واگذاری خواهد داشت که پس از کسر هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی، سود عملیاتی مبلغ یک‌هزارو 606میلیارد و 467ریال محاسبه شد. به سود عملیاتی، خالص درآمدهای متفرقه افزوده شد و سود خالص، یک‌هزار و 611میلیارد و 467میلیون ریال پیش‌بینی شد و بر این اساس، مبلغ 2هزار و 686ریال سود به ازای هر سهم محاسبه شد.

بازتاب خرید بلوک ۲۴درصدی «ورنا» توسط «وساپا»

سازمان بورس از توضیحات سرمایه‌گذاری سایپا درباره خرید بلوک۲۴.۱درصدی سرمایه‌گذاری رنا قانع نشد و با اعلام عدم دریافت مدارک کافی جهت رفع سوالات، مسوولیت رعایت صرفه و صلاح سهامداران را بر عهده هیات‌مدیره دانست. سرمایه‌گذاری سایپا درحالی دو مجمع سالانه و فوق‌العاده 10تیر را با تقسیم سود 14تومانی هرسهم و افزایش سرمایه 75درصدی از سود انباشته (از 610 به بیش از هزار و 67 میلیارد تومان) برگزار کرده که 12تیر اقدام به خرید بلوک24.1درصدی سرمایه‌گذاری رنا از دو سهامدار عمده یعنی تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان کرد.

این بلوک که شامل 732 میلیون و 450 هزار سهم «ورنا» بود به علت تسویه بخشی از بدهی شرکت کارکنان سایپا به دلیل خرید سهام ساپیا در سال‌های گذشته انجام شد اما معادلات جدیدی را رقم زد و طی آن سرمایه‌گذاری سایپا مالک 40 درصد سهام سرمایه‌گذاری رنا شد. شرکتی که 9 درصد سهام سایپا را در اختیار دارد و سرمایه‌گذاری سایپا هم مالک 9.6درصد سایپاست. با این اوصاف سرمایه‌گذاری ساپیا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مالکیت 18درصد سهام ساپیا در اختیار قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر