رایتل تنها اپراتور تلفن همراه ایرانی است که از طریق ارسال پیام کوتاه انبوه درآمدی کسب نمیکند و تاکنون پیامک تبلیغاتی برای مشترکان خود ارسال نکرده است. به گزارش روابط عمومی رایتل، همهگیر شدن تلفن همراه شیوه زندگی همه ما را تغییر داد، تغییراتی که در روند ارتباط برقرار کردن افراد با یکدیگر از همه پررنگتر بود.
بعد از ارائه سیمکارتهای ثبتنامی و رفع محدودیت ارائه سرویس پیامک کوتاه کمکم مشترکان تلفن همراه برای برقراری ارتباط به جای تماس از پیامک استفاده کردند که با فارسی کردن حالت نوشتار حقیقتا در هزینهها تغییرات مشهودی حاصل میشد. بعضا دیده میشد که رقم پرداختی پیامک از هزینه مکالمه هم بیشتر بود اما مشترکان از پرداخت این هزینه در برابر محاسن آن رضایت داشتند. در این میان با برگزاری مسابقات متعدد توسط شرکتهای مختلف قرعهکشیهایی بین مشترکان تلفن همراه برگزار شد و پس از آن شماره تلفن مشترکان بین بنگاههای بازاریابی دست به دست شد تا جایی که صبر و قرار مشترکان و حتی مسوولان عرصه ارتباطات کشور را به سر آورد. علاوه بر ایجاد مزاحمت ناشی از پیامکهای تبلیغاتی، برخی دیگر از پیامکها با دادن وعدههای بعضا دروغین، مشترکان را ترغیب به شرکت در چرخهیی هزینهبر میکردند که از میان شرکت در مسابقات هزینهبر و به دست آوردن جایزههای نفیس تنها صورتحساب نجومی نصیبشان شود. گفتنی است مشترکان اپراتورها همواره از رقم بالای پیامک در قبضهای خود یا صفر شدن اعتبارشان آن هم به دلیل کسر هزینه بابت پیامک دریافتی گلهمند بودند. در این میان، سومین اپراتور تلفن همراه کشور جهت رفاه حال مشترکان خود، عطای این کسب درآمد هنگفت در قبال نارضایتی مشترکان را به لقای آن بخشیده است؛ به این منظور از آغاز فعالیت خود تاکنون برای مشترکان خود پیامک تبلیغاتی ارسال نکرده است. براساس این خبر رایتل اعلام کرده است پیامکهای انبوهی که برای رایتلیها ارسال میشود جنبه اطلاعرسانی داشته و صرفا برای اعلام تبریک، تسلیت، هشدار و اطلاعرسانیهایی از این دست ارسال شده است.