پاسخ‌های کلینتون

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۴۶

ال‌پاییس:

این روزنامه در یکی از تیترهای خود به مساله پاسخ کلینتون به پرسش‌های اف‌بی‌آی پرداخته است. بر اساس این مقاله، کلینتون که پیش از این مورد سوال پلیس فدرال قرار گرفته بود، به پرسش‌های مربوط به استفاده از ایمیل شخصی‌اش پاسخ گفته است. بی‌بی‌سی پیش از این عنوان کرده بود که حضور کلینتون در این جلسه داوطلبانه بوده و او از سوی اف‌بی‌آی احضار نشده بوده است. اف‌بی‌آی رسما در حال تحقیق درباره پرونده استفاده کلینتون و دستیارانش از ایمیل شخصی در نقل و انتقال اطلاعات طبقه‌بندی دولتی در دوران وزارت وی است. کلینتون که نامزد قریب به یقین حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال است، بارها اتهام رد و بدل کردن اطلاعات محرمانه دولتی از طریق ایمیل شخصی‌اش را رد کرده است.

نیویورک تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به مساله مرگ «الیزر الی» اختصاص داده است. وی نویسنده، فعال سیاسی، برنده جایزه صلح نوبل و استاد یهودی بود. او از سال ۱۹۹۸ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع حقوق بشر بود. او در جوانی به همراه پدرش به اردوگاه آشویتس، بزرگ‌ترین اردوگاه در غرب کراکوف در خاک لهستان، نزدیک مرز آلمان فرستاده شد. این مجموعه شامل سه اردوگاه اصلی برای نسل‌کشی برنامه‌ریزی ساخته شده بود که بزرگ‌ترین کوره‌های آدم سوزی در حل نهایی مساله یهود را در بر می‌گرفت. سایت ویکیپدیا در این رابطه نوشته است: «در ژانویه سال ۱۹۴۵ میلادی ارتش سرخ به دنبال ضد حمله خود به سرعت به آشویتس نزدیک می‌شد. نازی‌ها با عجله اسیرانی که هنوز قابل استفاده بودند را به اردوگاه دیگر در خاک آلمان منتقل کردند. ویزل و پدرش به اردوگاه بوخنوالد در آلمان شرقی، در هشت کیلومتری وایمار، در میان جنگل‌های چنار فرستاده شدند. در اینجا ویزل پدرش را نیز از دست داد.»

مارکا:

تیتر نخست این روزنامه به دیدار تیم‌های فرانسه و ایسلند اختصاص دارد. آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2016 یک‌شنبه با دیدار این دو تیم پایان یافت. این روزنامه نوشته است که ایسلند می‌خواهد با حذف فرانسه رویایش را به واقعیت تبدیل کند. بیش از 8هزار ایسلندی از تیم‌شان حمایت خواهند کرد. این نشریه به تقابل گرت بیل و کریستیانو رونالدو در نیمه‌نهایی یورو 2016 اشاره کرد. هر یک از این دو بازیکن پیروز این دیدار شوند،برای توپ طلا شانس بیشتری خواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر