کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۳۷

پیش‌بینی افزایش مصرف بنزین در تعطیلات

شانا مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش‌بینی کرد که مصرف روزانه بنزین در ایام تعطیلات عید فطر به بیش از ٩٥میلیون لیتر می‌رسد. ناصر سجادی با بیان این مطلب گفت: باتوجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی برآورد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران این است که در تعطیلات پیش‌رو مصرف بنزین روزانه بیش از ٣٠درصد افزایش یابد.


تحویل ساختگاه نیروگاهی بندرعباس به مپنا

برق حرارتی محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: روند ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاسF کشور با تحویل نخستین ساختگاه نیروگاهی در منطقه بندرعباس به شرکت مپنا آغاز شد. محسن طرزطلب افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس به ظرفیت 890مگاوات و بازده 58درصد، نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاسF در سطح کشور است که با تکیه بر تولید داخل ساخته خواهد شد. وی اظهار داشت: این نیروگاه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش برق وزارت نیرو و شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 307مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 276مگاوات است و در زمانبندی‌های صورت گرفته تا سه سال و نیم آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.


حرکت‌ سکوهای 2 فاز به سوی عسلویه

ایرنا سکوهای19 a و 21 پارس‌جنوبی ساخته شده توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر روز یک‌شنبه از اروندرود به سمت پارس‌جنوبی و عسلویه حرکت کرد. علی حاج آقایی خیابانی مدیر یارد خرمشهر وابسته به شرکت مهندسی تاسیسات دریایی ایران در حاشیه حرکت این دو سکوی نفتی به خبرنگاران گفت: این سکوهای 2هزار و 700تنی تا 5روز آینده به عسلویه می‌رسد و با نصب آنها در مجموع ظرفیت استحصال گاز از میادین مشترک پارس‌جنوبی یک‌میلیارد فوت مکعب افزایش یابد.


راه‌اندازی واحد سولفورزدایی 15 و 16

نفت و گاز پارس مجری طرح توسعه فازهای15 و 16 پارس‌جنوبی گفت: چهارمین واحد گوگرد‌سازی پالایشگاه فازهای15 و 16 پارس‌جنوبی با موفقیت راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید. رضا فروزش مجری فاز‌های‌15 و 16 پارس‌جنوبی افزود: با راه‌اندازی نهایی واحد اول و دوم فاز16، تمام تاسیسات گوگرد‌سازی پروژه گازی فازهای15 و 16 پارس‌جنوبی راه‌اندازی و مطابق با ظرفیت کامل تعریف شده در چرخه تولید این محصول پالایشگاهی قرار گرفته است. وی افزود: چهارمین واحد گوگرد‌سازی پالایشگاه فازهای15 و 16 پارس‌جنوبی با تلاش متخصصان ایرانی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر