روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۳۳

موافقت جهانگیری

با افزایش قیمت سیمان

فارس دبیر انجمن سیمان از موافقت معاون اول رییس‌جمهور با افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: تعیین میزان افزایش قیمت و تصمیم‌گیری نهایی در این مورد در جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان صورت خواهد گرفت. عبدالرضا شیخان بااشاره به مذاکرات انجام شده با جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در مورد قیمت‌گذاری سیمان، اظهار داشت: معاون رییس‌جمهور با این مساله موافقت کرده و این امکان وجود دارد که قیمت‌های متعادل‌تری برای سیمان اعمال کنیم. وی ادامه داد: کار کارشناسی در این مورد در حال انجام است تا باتوجه به شرایط موجود طی روزهای آینده جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان، برگزار و قیمت جدید سیمان تعیین شود. وی با بیان اینکه پیشنهاد ما افزایش بیش از 15درصدی قیمت سیمان است، گفت: در حال حاضر، با رکود و کاهش ساخت‌وساز در کشور روبه‌رو هستیم، اما شرکت‌های سیمانی نیز برای ادامه تولید و حفظ اشتغال خود نیاز به تعدیل قیمت‌ها دارند که قیمت‌های جدید متناسب با تولید و عرضه تعیین خواهد شد. وی با بیان اینکه قیمت مصوبه هر تن سیمان تیپ2 فله تحویل درب کارخانه طبق مصوبه 30 خرداد 93 معادل 100هزار تومان تعیین شده است، گفت: سیمان کارخانه‌ها با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود، به‌طوری که میانگین قیمت سیمان در کشور حدود 80تا 85هزار تومان است.


نامه وزیر صنعت

گره کارت اعتباری را باز نکرد

تسنیم اجرای ناموفق طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی باعث شد اواخر خردادماه امسال وزیر صنعت با ارسال نامه‌یی به معاون اول رییس‌جمهور پیشنهاد کند تمام کارکنان دولت مشمول دریافت این وام شوند. به‌دنبال ارسال این نامه جلسه‌یی هم میان تولیدکنندگان و مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد تا تدبیر جدی برای رفع این مشکل به‌کار گرفته شود اما با گذشت بیش از دو هفته از ارسال نامه وزیر به معاون اول و برگزاری جلسات مختلف در سازمان برنامه‌ریزی هنوز خبری از سیاست جدید دولت برای سازماندهی طرح کارت اعتباری خرید کالا نیست. غزنوی دبیر انجمن لوازم خانگی، گفت: سیستم بانکی از همان روزهای نخست اجرای این طرح احتیاط‌هایی را انجام می‌داد اما به مرور با اجرایی شدن این طرح ابعاد مختلف مشکلات آن مشخص شد. وی با بیان اینکه پیش از این به‌صورت شفاهی صحبت‌هایی را با مسوولان سازمان مدیریت برای رفع مشکلات این طرح بیان کرده‌ایم، افزود: همچنین با ارسال یک نامه کتبی به سازمان مدیریت تقاضای خود را برای رفع مشکلات این طرح و افزایش مشمولین دریافت این کارت‌ها اعلام کرده‌ایم.


2 شرط جدید وزارت صنعت برای صادرات طلا

گروه تجارت سازمان توسعه تجارت در نامه‌یی به دفتر صادرات گمرک ایران اعلام کرد: صادرات طلا، نقره و پلاتین تولید معادن داخل، پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و داشتن مجوز بانک مرکزی بلامانع است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت عدم امکان فروش این کالاها در ایران به قیمت‌های رقابتی بین‌المللی و استحصال آن از معادن کشور، مجوز لازم برای صادرات را تایید خواهد کرد. این تبصره براساس تصمیم شورای پول و اعتبار در نشست 14اردیبهشت ماه امسال به بند الف ماده6 آیین‌نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین اضافه و ازسوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.


آغاز دور تازه همکاری با خودروسازان فرانسوی

ایرنا/ همکاری شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خودروسازان داخلی، از ماه‌ها پیش به کانون توجه فعالان صنعت خودرو تبدیل شده است؛ هر چند برخی انتظار داشتند رنو در ایران فقط با یک خودروساز داخلی همکاری داشته باشد، اما همواره دو خودروساز سایپا و ایران خودرو بر ادامه همکاری با این شرکت تاکید داشتند. معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: رنو پنج خودرو جدید را در طرح آتی برای ایران درنظر گرفته که سه محصول را با سایپا و دو مورد را ایران خودرو تولید خواهد کرد. فرداد دلیری اضافه کرد: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای ارتقای «ساخت داخل» این همکاری نیز هدف‌گذاری کرده و چشم‌اندازی ترسیم کرده‌اند. وی گفت: شرکت «بن رو» به‌عنوان سایت جدید همکاری رنو و سایپا انتخاب شده است.


واردات سالانه ۲میلیارد دلار قطعه خودرو

تسنیم/ یک قطعه‌ساز با اعلام اینکه سالانه ۲میلیارد دلار قطعه به‌صورت رسمی و قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: از این رقم حدود 500میلیون تا یک‌میلیارد دلار قطعه به‌صورت قاچاق وارد می‌شود. آرش محبی‌نژاد با اعلام اینکه در حال حاضر فقط ۲۰۰میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم، افزود: اکثر قطعات قاچاق از کشورهای هند و چین است که همین موضوع مشکلاتی را برای واحدهای قطعه‌سازی کشور ایجاد کرده و تعدادی را به تعطیلی کشانده است. وی ادامه داد: امروز تراز اقتصادی صنعت قطعه به میزان یک‌میلیارد و 800میلیون دلار منفی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر