اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۲۸

ارائه تسهیلات نوسازی ۵۰میلیونی در بافت فرسوده

رییس سازمان نوسازی شهر تهران از ارائه تسهیلات نوسازی ۵۰میلیون تومانی قرض‌الحسنه در بافت فرسوده این استان خبر داد و گفت: متقاضیان با برخورداری از این نوع تسهیلات هیچ‌گونه سودی پرداخت نکرده و یک وام ۵۰میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. عباداله فتح‌الهی درباره جزییات این تسهیلات توضیح داد: یکی از تصمیمات خوبی که دولت درخصوص ارائه تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده اتخاذ کرده و شهرداری نیز به دنبال آن ضمن حمایت از این تصمیم در این روند مشارکت کرده است، ارائه بسته‌های مالی است که بتواند در بخش ساخت‌وساز بافت فرسوده رونقی به وجود آورد.

او با بیان اینکه شهرداری تهران به‌تازگی دو رویکرد جدی را با هماهنگی دولت محترم در استان آغاز کرده است، گفت: رویکرد اول ضدتورمی است و در حقیقت با هدف کنترل تورم در بخش مسکن اتخاذ شده است. بنابراین رویکرد باتوجه به الگوهای مختلف ساخت (قطعه، تعداد واحد تولیدی و مشخصات فنی)، ۲۵تا ۴۰درصد هزینه ساخت برای مالکان بافت فرسوده پایین آورده شده است. وی همچنین تزریق نقدینگی در روند ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد را رویکرد دوم این سازمان اعلام کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید دولت برای ساخت‌وساز هر واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران ۵۰میلیون تومان تسهیلات ارائه و حدود ۹ تا ۱۰درصد سود آن را نیز تعدیل کرده است، براساس این رویکرد شهرداری تهران نیز متعهد به پرداخت ۱۰درصد باقی‌مانده نرخ این تسهیلات شده است. این اقدام تنها ایجاد رونق در ساخت‌وساز بافت فرسوده را دنبال می‌کند. این اقدام به صورت رسمی از ۲۳خردادماه سال جاری آغاز و در سیستم اتوماسیون شهرداری تهران نیز راه‌اندازی شده است. بدین منظور هر کسی که شرایط ثبت‌نام و دریافت پروانه را داشته باشد پس از نام‌نویسی به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی خواهد شد.


محورهای پرتردد کشور در تعطیلات عید فطر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی با بیان اینکه بیشترین حجم سفر در تابستان و به‌خصوص در عید فطر در محورهای تهران، مازندران، گیلان، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و گلستان انجام می‌شود، گفت: در همین خصوص نسبت به بهبود و ارتقای کیفی ۲۰۰۰کیلومتر و اصلاح شیب شیروانی و لکه‌گیری ۲۶۰۰کیلومتر از محورهای شریانی کشور اقدام شده است. عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه بیشترین فشار ترافیکی روز چهارشنبه ایجاد می‌شود، گفت: در سه سال اخیر بیشترین ورودی و خروجی در استان تهران به عنوان نقطه ثقل حمل‌ونقل کشور رخ داده است و بیشترین تردد نیز در آزادراه تهران-کرج- قزوین و محورهای منتهی به شمال صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر