روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۱۱

نبود نظارت بر انتشار مطالب در فضای مجازی، فاجعه عظیم است-ایسنا| الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید با بیان اینکه نظارتی بر محتوای مطالب منتشر شده در فضای مجازی وجود ندارد، گفت که اتفاقات اخیر در پی انتشار مطالبی علیه خانواده خانم حسینی و خود ایشان نشان داد که نظارتی بر محتوا و مطالب فضای مجازی وجود ندارد و لازم است دستگاه‌های نظارتی مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند. وی اظهار کرد: طبق بند 11 ماده 24 آیین‌نامه هیات رییسه مجلس موظف به دفاع از اقتدار مجلس و حیثیت نمایندگان است و باید از حیثیت تک‌تک نمایندگان دفاع کند؛ اگر نماینده‌یی تخلف کرده باشد باید موضوع به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان داده شود تا اگر این نتیجه حاصل شد که تخلفی صورت نگرفته است مجلس از آن دفاع کند.

ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز از سوی وزارت اطلاعات تکذیب شد- پایگاه اطلاع‌رسانی دولت| روابط عمومی وزارت اطلاعات ارسال هرگونه پیامک تهدیدآمیز برای شهروندان یا فعالان رسانه‌یی را از سوی این وزارتخانه تکذیب کرد و آن را مغایر مشی این وزارتخانه در حفظ حقوق شهروندی دانست. براساس این گزارش، در برخی شبکه‌های مجازی پیامکی تحت عنوان هشدار امنیتی برای برخی از کاربران ارسال شده که در آن آمده است: هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی، عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. در این پیامک تصریح شده است: ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است.

دختر صفدر حسینی جوابیه داد-ایرنا| سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران با انتشار جوابیه‌یی اخبار منتسب به وی و خانواده‌اش طی روزهای اخیر را غیرواقعی و سراسر کذب خواند و تاکید کرد، شایعه‌سازان بازندگان اصلی در حماسه انتخابات هفتم اسفند هستند. وی در بخش‌هایی از این جوابیه گفته است: «ملت شریف ایران، مردم محترم تهران، همزمان با لیالی قدر؛ نه به رسم مسلمانی و نه برپایه سلوک دینداری و معرفت انسانی؛ اینجانب «سیده فاطمه حسینی» نماینده و موکل شما، از طریق شبکه‌های اجتماعی، مورد هجمه وسیع ده‌ها تهمت ناروا قرار گرفته‌ام، به‌طوری‌که نه فقط اینجانب، بلکه یکایک اعضای خانواده‌ام از افترا و نشر اکاذیب در امان نبوده‌اند، پدیده‌یی که می‌توان عنوان کرد، طی سال‌های اخیر از نظر یورش به حریم شخصی و خانوادگی کم‌سابقه بوده است و با عرض صد تأسف، همچنان نیز ادامه دارد.»

نمایندگان برای نامزد شدن در کمیسیون ماده۱۰ احزاب ۱۵روز فرصت دارند-خانه ملت| علی مطهری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: نمایندگان ۱۵روز فرصت دارند نامزدی خود را برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به کمیسیون شوراها ارائه کنند. وی همچنین درخصوص چگونگی عضویت نمایندگان در کمیسیون ماده 10 احزاب افزود: طبق قانون احزاب، نمایندگان داوطلب برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب، 15روز فرصت دارند نامزدی خود را به کمیسیون شوراها اعلام کنند که طبق قانون این موضوع باید از تریبون مجلس اعلام می‌شد.

رییس سازمان بازرسی، برادر رییس‌جمهور را متهم نکرده است-آنا| غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه رییس سازمان بازرسی کل کشور، برادر رییس‌جمهور را به‌عنوان متهم معرفی نکرده است، گفت: آقای سراج اعلام کرده‌اند که درخصوص ادعای‌شان مبنی‌ بر اصرار برادر رییس‌جمهور به انتصاب مدیرعامل بانک رفاه، دلایل و مدارک روشن دارند. محسنی اژه‌ای در نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه در حاشیه همایش هفته قوه‌قضاییه، رییس سازمان بازرسی کل کشور مدعی شد که منصوب شدن مدیرعامل بانک رفاه به اصرار و فشار برادر رییس‌جمهور بوده است، همانطور که شما بارها اعلام کرده‌اید، آیا نام بردن از فردی که اتهامی متوجهش است و حکمی علیه او صادر نشده، برخلاف قانون نیست؟‌ آیا ایشان در این خصوص شکایتی علیه آقای سراج به قوه‌قضاییه مطرح کرده است یا خیر؟ گفت، آقای سراج نگفتند که آقای فریدون متهم هستند، بلکه تنها اعلام کردند که برادر رییس‌جمهور بر این موضوع اصرار داشته‌اند.

عملیاتی شدن 54درصد مصوبات سفرهای استانی -ایرنا| علی‌اکبر حاج محمدی، مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: 54درصد از مصوبات سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان‌های کشور تاکنون اجرایی شده است و امیدواریم بقیه مصوبات نیز با برنامه‌ریزی‌های منسجم تا پایان کار دولت یازدهم تکمیل شود. حاج محمدی روز یک‌شنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سمنان با مقایسه میزان اعتبار درنظر گرفته شده و تخصیص‌یافته در دولت یازدهم و دولت گذشته، گفت: در دولت‌های نهم و دهم فقط 66هزار میلیارد ریال از مصوبات 211هزار میلیارد ریالی سفرهای استانی دولت عملیاتی شد که این رقم 36درصد از کل مصوبات هیات دولت به‌شمار می‌رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر