از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۰۵

معافیت واردات جواهرات

از مالیات در تاجیکستان

مجلس نمایندگان تاجیکستان از حذف مالیات بر ارزش افزوده واردات جواهرات برای جلوگیری از قاچاق آن به این کشور خبر داد. به گزارش فارس، معاون وزیر دارایی تاجیکستان گفته با اجرای قانون جدید می‌توان جلو قاچاق این نوع محصولات به کشور را گرفت. تاکنون مالیات بر ارزش افزوده بر جواهرات بین 42-40درصد بوده است. با لغو این مالیات تاجران برای وارد کردن هر گرم محصولات طلایی تنها 18 سامانی (2.29 سنت) و نقره 3.6 سامانی پرداخت خواهند کرد. طبق آمار رسمی 97 درصد جواهرات از کشورهای خارجی غالبا از ترکیه وارد تاجیکستان و تنها 3درصد در داخل این کشور تولید می‌شوند.


سیل در پاکستان 40 کشته برجای گذاشت

دست‌کم 40 نفر در جریان جاری شدن سیل در شمال پاکستان جان خود را از دست داده‌اند. براساس برآوردهای اولیه سازمان مدیریت بحران حدود ۳۷ خانه کاملا در این منطقه تخریب شده و به ۴۷ خانه دیگر هم صدماتی وارد آمده است. این سازمان همچنین گفته است که ساختمان یک مسجد در دهکده اورسون در منطقه چیترال به‌طور کامل از بین رفته است.

براساس گزارش‌های دریافتی هشت نیروی امنیتی هم پس از آنکه محل خدمتشان به زیرآب رفت، مفقود شده‌اند. در شمال هند هم بارش باران‌های شدید، جاری شدن سیل و رانش زمین در ایالت‌های اوتاراکند و آروناچال پرادش به کشته شدن دست کم ۲۵ نفر و مفقود شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است. سیل چندین دهکده را در این مناطق تخریب کرده و بخشی از بزرگراه ملی مسدود شده است. ادامه بارش باران عملیات نجات را تحت تاثیر قرار داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر