5میلیون دلار جایزه برای سر هر تروریست

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶

جهان 5 نفر تروریست‌هایی که پلیس فدرال امریکا اسامی آنان را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است، تبعه عربستان سعودی هستند، که برای سر هرکدام از آنان پنج‌میلیون دلار جایزه تعیین شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، اداره تحقیقات فدرال امریکا با انتشار لیستی اسم تروریست‌هایی را که حضورشان برای امنیت بین‌الملل و مردم جهان خطرناک است را منتشر کرد. در این لیست ایمن الظواهری رییس القاعده نیز حضور دارد. اف.بی.‌ای رسما اعلام کرده است هر کس وی را دستگیر یا به قتل برساند 25میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد. در ادامه گزارش اف.بی.‌ای اسامی پنج‌تروریست از میان 26تروریست مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. این افراد این‌گونه معرفی شده‌اند:

«علی سعدبن‌علی الحوری»، جایزه: پنج‌میلیون دلار

دادگاه فدرال شرق ایالت ویرجینیا اتهامات مختلفی را علیه الحوری مطرح کرده، که از جمله آنها توطئه براق قتل شهروندان امریکایی و دست داشتن در عملیات انفجار برج‌های الخبر نزدیک شهر «ظهران» عربستان در 25جولای 1996 است. در آن حادثه 19نظامی امریکایی از پا در آمدند.

«ابراهیم صالح الیعقوب»، جایزه: پنج‌میلیون دلار

دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا اتهامات مختلفی را متوجه الیعقوب پس از انفجار برج‌های الخبر کرده است.

«عبدالکریم حسین محمد الناصر»، جایزه: پنج‌میلیون دلار

علاوه بر اتهام دست داشتن در انفجار الخبر، به‌اقدامات دیگری مانند توطئه برای قتل کارمندان دولتی امریکایی، استفاده از سلاح کشتار جمعی ضد شهروندان امریکایی، تخریب دارایی‌های امریکا، قتل کارمندان فدرال متهم شده است.

«احمد إبراهیم المغسل»، جایزه: پنج‌میلیون دلار

از متهمان انفجار برج‌های الخبر.

«عدنان ج. شکری جمعه»، جایزه: پنج‌میلیون دلار

به‌عنوان یکی از فرماندهان عملیات خارجی القاعده، به‌دست داشتن در نقشه القاعده پاکستان برای حمله به‌اهداف امریکا و انگلیس متهم شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر