اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۸۷

طلای ۱۸ عیار رکورد زد

در بازار روز یک‌شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۱۱هزار تومان قیمت خورد که بالاترین نرخ این نوع طلا حداقل در یک‌سال اخیر است. ‌سکه تمام طرح جدید با اندکی کاهش قیمت نسبت به روز شنبه، یک‌میلیون و ۹۸هزار تومان فروخته شد و دلار امریکا نیز بار دیگر به کانال ۳۴۰۰تومان بازگشت. همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه ۵۲۲ و ۲۹۳هزار تومان معامله شد که کاهش قیمت را نسبت به روز شنبه تجربه کرده‌اند. هر اونس طلای جهانی نیز برای معاملات در بازار نیویورک نزدیک به ۱۳۴۳دلار فروخته شد. در بازار ارز، یورو ۳۹۳۷تومان و یوآن چین ۵۴۳ تومان عرضه شدند. همچنین پوند که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افت قیمت مواجه شد با روند کاهشی ۴۷۶۳ تومان داد و ستد شد.


گسترش روابط کارگزاری بانک ملی ایران در پسابرجام

پس از اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک (برجام) و رفع تحریم‌های نظام بانکی، بانک ملی ایران اقداماتی را در خصوص توسعه روابط کارگزاری خود با بانک‌های کشورهای مختلف انجام داده است. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، در تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته امکان صدور حواله‌ ارزی بابت واردات کالا و گشایش اعتبارات اسنادی عهده Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC) با ارز ین ژاپن و Banque Marocaine du Commerce Exterieur International (BMCE) با ارز یورو از طریق شعب ارزی این بانک فراهم شده است. طی ماه‌های اخیر پس از برجام، بخش بین‌الملل بانک ملی ایران جلسات مستمر و متناوبی با هیات‌های بانک‌های مختلف دنیا داشته به‌طوری که با تعداد زیادی از آنها در حال تبادل مدارک برای ایجاد روابط کارگزاری است. پیش از این امکان گشایش اعتبارات اسنادی و صدور حواله‌ ارزی بابت واردات کالا عهده شعبه هامبورگ این بانک امکان‌پذیر شده بود. همچنین گشایش اعتبارات اسنادی دیداری و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا عهده میربیزنس بانک مسکو به ارز یورو در حال حاضر صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است بانک ملی ایران روابط کارگزاری خود با بانک آوکنلون چین را پس از برجام آغاز کرده و در حال حاضر گشایش اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار

( 6ماهه) و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا به ارزهای یورو و یوآن‌ چین از طریق بانک مذکور امکان‌پذیر است.


تقدیر معاون اول رییس‌جمهور از بانک سپه

معاون اول رییس‌جمهور با ارسال نامه از اقدامات بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای حمایت از 1120 واحد تولیدی در سراسر کشور تقدیر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، در نامه معاون اول رییس‌جمهور که خطاب به وزیر صنعت و معدن و تجارت، جناب آقای دژسپند و ویسه نوشته شده آمده است: جناب آقای نعمت‌زاده، دژپسند، ویسه با تشکر از اقدامات بانک سپه، امیدوارم سایر بانک‌ها هم با ابتکارات و تلاش جهت عملیاتی کردن سیاست‌های مهم ابلاغی اقدام کنند و نتیجه را گزارش دهند. براساس این گزارش بانک سپه پیش از این و طبق مصوب هیات‌مدیره منابع لازم (بالغ بر 10هزار میلیارد ریال) برای اعطای تسهیلات به 1120 واحد تولیدی در سراسر کشور را تامین و در حال پرداخت به این واحدهاست. این واحدهای تولیدی واحدهایی هستند که در جریان فعالیت تولیدی خود با مشکل مواجه شدند. واحدهای فوق از ابتدا منابع مالی خود را برای شروع فعالیت تولیدی از بانک سپه تامین کرده‌اند.


برپایی مسابقه در باشگاه مشتریان بانک ملت

مسابقه ویژه ایام مبارک ماه رمضان باشگاه مشتریان بانک ملت، با عنوان «من روزه‌ام ...» از تاریخ ۱۸خرداد ماه (اول ماه مبارک رمضان) تا ۱۶تیرماه سال جاری (اول ماه شوال) اجرا خواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، در این مسابقه هر سه روز یک‌بار، سه «قرار باشگاهی» که بر گرفته از آیات قرآن مجید با مضامین اخلاقی متفاوت است، در وب‌سایت و صفحه اینستاگرام باشگاه مشتریان بانک ملت منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند ظرف مدت زمانی سه روزه، آثار خلاقانه خود را در قالب متون با مضمون مشابه به جمله منتشر شده، تصاویر (در قالب خطاطی، نقاشی، عکس و...)، فیلم‌های خلاقانه و... به صورت خصوصی و از طریق شماره تلفن معرفی شده در شبکه تلگرام، برای باشگاه ارسال کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر