اطلاعیه بانک پارسیان در مورد تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۸۵

گروه بانک و بیمه بانک پارسیان در اطلاعیه مهمی اعلام کرد که دخالتی در فرآیند تصمیم‌گیری در رابطه با تعیین و زمانبندی پرداخت اصل یا سود سپرده‌ها، تملک و فروش دارایی‌ها و اموال تعاونى اعتبار ثامن‌الحجج ندارد و تداوم عاملیت این بانک منوط به تصمیم‌گیری، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه جدید از طرف مقامات ذی‌صلاح است.

به گزارش «تعادل» در این اطلاعیه آمده است: بانک پارسیان حسب تاکید ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مراجع قانونى ذی‌صلاح و همچنین پشتیبانى و همراهى کامل و ستودنى قوه محترم قضاییه، به عنوان بانک عامل قدرتمند، معتمد و امین در راستای ساماندهی هر چه بهتر امور مشتریان موسسات اعتباری غیرمجاز گام برداشته است.

بانک پارسیان، برای رفاه مشتریان و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به اقتصاد میهن اسلامى، تاکنون بدون هرگونه انتفاعی، حسب تصمیمات ابلاغ شده از سوى بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای محترم پول و اعتبار، عاملیت پرداخت وجوه سپرده‌گذاران را به عنوان مسوولیتى بزرگ پذیرفته و تاکنون با موفقیت و سربلندى نسبت به پرداخت وجوه ایشان تا سقف مجموع 350میلیون ریال به ازاى هر سپرده‌گذار اقدام کرده است.

همان‌گونه که دادستان محترم عمومی و انقلاب استان تهران در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته‌اند، تاکنون بالغ بر 22.000میلیارد ریال به ذی‌نفعان تعاونى یاد شده، پرداخت و یک میلیون و 350هزار حساب آن تعاونى نیز با موفقیت تعیین تکلیف شده است که در حدود 90درصد از کل حساب‌هاى آن تعاونى است. همچنین تعیین تکلیف کمتر از 150هزار حساب باقیمانده نیز در دستور کار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بنابر اظهارات ریاست محترم قوه قضاییه با این اقدامات، از ورود 800 هزار پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

با توجه به اینکه پرداخت مبالغ سپرده‌های بالاتر، نیازمند تامین وجوه از طریق تعیین تکلیف اموال و دارایی‌هایی آن تعاونی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط و تدوین راهکارهای مناسب برای بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران است، اعلام می‌دارد:«بانک پارسیان دخالتی در فرآیند تصمیم‌گیری در رابطه با تعیین و زمانبندی پرداخت اصل یا سود سپرده‌ها، تملک و فروش دارایی‌ها و اموال تعاونى اعتبار ثامن‌الحجج ندارد. در ضمن تداوم عاملیت این بانک منوط به تصمیم‌گیری، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه جدید از طرف مقامات ذی‌صلاح است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر