روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۷۸

ایران خواستار تسریع صدور مجوز ساخت مرکز فرهنگی در شهر هرات شد- ایلنا- حمیدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان در دیدار با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه این کشور، از وی درخواست کرد که برای تسریع روند پیگیری جواز مرکز فرهنگی ایران با سفارت این کشور همکاری‌های لازم انجام شود. وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار وعده داد که برای حل اختلاف میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران در این ولایت به بخش‌های مربوط رجوع خواهد کرد تا اسناد کنسولگری ایران در هرات را مطالعه و قضیه را نهایی کند.

گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای برجام 28 تیر بررسی می‌شود - ایسنا- کورو بشو، رییس دوره‌یی شورای امنیت و نماینده دایمی ژاپن در سازمان روز شنبه در یک کنفرانس خبری درباره برنامه‌های شورای امنیت در ماه جولای (ماه جاری میلادی) اعلام کرد: شورا قرار است در 18 جولای (28 تیرماه) گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بررسی قرار دهد. به گفته وی قرار است، بان‌کی‌مون گزارش خود را از اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای برجام ارائه کند و در این نشست هیچ تصمیمی گرفته نخواهد شد.

اراده جدی ایران برای گسترش مناسبات همه‌جانبه با ترکیه- فارس- محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در ترکیه در مراسم ضیافت افطاری سفارتخانه ایران در آنکارا در دیدار با مصطفی دستجی رییس حزب اتحاد بزرگ ضمن گرامیداشت روز قدس گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی با ترکیه جدی و منطبق بر اراده مسوولان ایرانی است. مصطفی دستجی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه تاکید کرد: توسعه روابط ترکیه با ایران را نه تنها به نفع دولت و ملت‌هایمان بلکه آن را به نفع توسعه صلح و ثبات در منطقه و جهان اسلام نیز ارزیابی می‌کنیم.

یک اسیر یونانی از زنده بودن دیپلمات‌های ایرانی خبر داد- میزان- رائد موسوی، فرزند سید محسن موسوی دیپلمات ربوده شده کشورمان در لبنان در گفت‌وگویی اظهار داشت: خبرهای مختلفی در طول زمان از دیپلمات‌های ایرانی به ما می‌رسد و جمع‌بندی ما این است که آنها زنده هستند و در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند. البته محدودیت‌هایی برای ما در کسب خبر وجود دارد و آنها را تحت تدابیر امنیتی خاصی نگهداری می‌کنند. وی ادامه داد: اخیرا خبری به دست ما رسیده که البته بازتاب گسترده‌یی هم در رسانه‌ها داشت مبنی بر اینکه یکی از اسرای کشور یونان که اخیرا از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است، اطلاع داده که با دیپلمات‌های ایرانی ملاقات داشته و آنها را در زندان‌های رژیم صهیونیستی دیده است.

سعودی‌ها بارها گفته‌اند که حامی برجام هستند- آنا- جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 و اینکه واضح است عربستان از این توافق خرسند نیست، چراکه فکر می‌کند واشنگتن ممکن است روابط با عربستان را فدای روابط با ایران کند؟ گفت: «از نظر من این حرف بسیار اغراق‌آمیز و سوء‌برداشت است. سعودی‌ها بارها و بارها به ما گفته‌اند که از توافق هسته‌یی حمایت می‌کنند. آنها از آنچه انجام داده‌ و امروز انجام می‌دهیم پشتیبانی می‌کنند؛ اینکه اطمینان یابیم هیچ کشوری نمی‌تواند در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند. ما برای اینکه ببینیم، می‌توانیم این اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنیم، بسیار تلاش کرده‌ایم.

داعش حاشیه‌ای امن برای رژیم‌صهیونیستی ایجاد کرده است- میزان- علی‌اصغر خاجی سفیر ایران در چین، ایجاد فتنه‌یی به نام داعش را فرآیند برنامه‌ریزی شده از سوی استکبار جهانی دانست تا با شکل‌گیری آن علاوه بر تضعیف مقاومت مردم فلسطین، حاشیه امنی برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد شود. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه گروه‌های مبارز فلسطینی توصیه می‌کند با وحدت و یکپارچگی مسیر مبارزه و مقاومت را ادامه دهند و تحت تاثیر القائات تفرقه‌افکنانه قرار نگیرند.

لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی تقدیم مجلس شد-فارس-حسن روحانی رییس‌جمهوری لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، تمام وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی مربوط به انتقال، ثبت و صدور اسناد املاک و اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران معاف خواهند بود.

عید سعید فطر احتمالا روز چهارشنبه است-ایلنا-علیرضا موحد‌نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: احتمالا روز چهارشنبه روز عید سعید فطر خواهد بود. موحد‌نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری دیروز در نشست خبری گفت: در غروب روز سه‌شنبه

۲۹ ماه مبارک رمضان بیش از ۱۵۰گروه برای رویت ماه شوال اقدام می‌کنند.

وی افزود: پیش‌بینی این است که اگر شرایط جوی مساعد باشد؛ مشکلی برای رویت در سه‌شنبه نخواهیم داشت و اگر گزارش مورد اطمینان بر رویت هلال در نقاط مختلف کشور برسد و اگر نتیجه خلاف تقویم ثابت شود، نتیجه به اطلاع ملت می‌رسد.

صدور حکم اعدام برای متهمان پرونده آزار و اذیت توریست فرانسوی- ایسنا- غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت خبر صدور حکم اعدام برای عاملان آزار و اذیت توریست فرانسوی گفت: حکم صادره قطعی نیست و اعلام نتیجه نهایی بعد از قطعیت حکم از طریق دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد. بر اساس این گزارش، شهریور سال 94، یک توریست فرانسوی توسط چند تبعه افغانستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفت. با دستگیری دو نفر از متهمان، قاضی اصغرزاده رییس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران مسوول رسیدگی به این پرونده شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر