رشد 2درصدی مصرف بنزین در 3ماهه نخست امسال

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۷۶

یک‌میلیارد و ٢٨٩میلیون لیتر بنزین در 3ماهه نخست امسال در تهران مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 2درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، مردم ایران جزو پرمصرف‌ترین مصرف‌کنندگان بنزین در جهان به شمار می‌روند.

تردد خودروهای غیراستاندارد و دارای نقص فنی نیز به افزایش مصرف بنزین در کشور دامن می‌زند. کلان‌شهر تهران رکورددار مصرف بنزین در کشور است؛ به‌طوری که براساس گزارش‌ها، مصرف بنزین تهران با مصرف 11 استان کشور برابری می‌کند. براساس آخرین آمار، تهرانی‌ها در فصل بهار، بنزین بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف کرده‌اند.

وزارت نفت به نقل از مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اعلام کرد: مصرف بنزین در تهران به یک‌میلیارد و ٢٨٩میلیون و ٩٥١هزار لیتر رسید. مرتضی عابدینی، به رشد 2درصدی مصرف بنزین در 3ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در مدت مشابه پارسال، یک‌میلیارد و ٢٦٠میلیون و ٨٩٨هزار لیتر بنزین در تهران مصرف شده بود.

وی افزود: مصرف گازوییل در 3ماهه نخست امسال با ٤٣٤میلیون و ٦٥٤هزار لیتر بود که در مقایسه با رشد ٥٠٧میلیون و ٢٩١هزار لیتری در مدت مشابه پارسال، رشد منفی ١٤درصد را به ثبت رساند. عابدینی ادامه داد: مصرف بنزین در خردادماه امسال به ٤٤٤میلیون و ٤٥٧هزار لیتر رسید در حالی که خرداد پارسال ٤٢٢میلیون و ٩٤٠هزار لیتر بنزین در تهران مصرف شده بود.

به گفته وی، در خردادماه امسال میزان مصرف گازوییل به ١٣٦میلیون و ٣٨٢هزار لیتر، نفت سفید به ٧١٢هزار لیتر و نفت‌کوره به 2میلیون و ٢٣٨هزار لیتر رسید. وی میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی شهر تهران در 3ماهه نخست امسال را یک‌میلیارد و ٧٤٢میلیون و ٨٩٨هزار لیتر اعلام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر