اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۴۳

سند مالکیت واحدهای مسکن روستایی لرستان

خرم‌آباد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: درحال حاضر ۴۰درصد از واحدهای روستایی این استان دارای سند مالکیت هستند.

فرهاد خاکی‌پور اظهار کرد: از ۱۶۹هزار واحد مسکن روستایی لرستان تاکنون ۹۶هزار واحد یعنی ۵۹ درصد آنها در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: اگر بانک‌های عامل به مصوبات هیات دولت در این زمینه عمل کنند هفت هزار و ۲۰۰واحد مسکن روستایی دیگر در برابر زلزله مقاوم‌سازی می‌شوند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: از این طریق ۴۸۰هزار هکتار به فضای روستایی مقاوم‌سازی شده استان افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان نسبت به سایر استان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار است.


استفاده از خدمات باسکول‌های استاندارد

گرگان در دومین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گلستان بر استفاده دستگاه‌های اجرایی صرفا از خدمات آن دسته از باسکول‌هایی که دارای گواهی قبولی در آزمون استاندارد هستند، تاکید شد.

مدیرکل استاندارد گلستان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه گفت: پیرو مصوبات جلسه اول این کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و نیز اداره کل تعاون روستایی، گزارش اقدامات خود را درخصوص استفاده از باسکول‌های مورد تایید استاندارد در طرح خرید گندم که از ابتدای سال جاری اجرا شده است، ارائه کردند که جای خرسندی است اما کافی نیست و ما طالب استفاده حداکثری دستگاه‌های اجرایی از خدمات باسکول‌های استاندارد هستیم. محمود فرمانی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اعم از اداره کل پایانه‌ها، اداره کل گمرک، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و... که بیشتر با موضوع باسکول‌ها سروکار دارند، درخواست کرد تا اطلاع‌رسانی لازم را به واحدهای صنفی زیرمجموعه خود درخصوص استفاده از باسکول‌های دارای گواهی قبولی در آزمون استاندارد داشته باشند.


کتاب «آشنایی با فناوری‌های نوین صنعت گاز و انرژی» منتشر شد

مشهد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به لزوم آشنایی فعالان حوزه گاز با دستاوردهای جهانی این صنعت از انتشار کتاب «آشنایی با فناوری‌های نوین صنعت گاز و انرژی» به همت جمعی از متخصصان این شرکت خبر داد.

حبیب‌الله صادقی با بیان این مطلب که اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) در راستای رسالت علمی خود به صورت سه ساله اقدام به برگزاری نشستی تحت عنوان(کنفرانس پژوهشی اتحادیه بین‌المللی گاز «IGRC») می‌کند، گفت: این کنفرانس در سال 2014 به میزبانی کشور دانمارک برگزار شده است.

وی افزود: در همین باره شرکت گاز استان خراسان رضوی به جهت انتقال و بهره‌گیری دانش و تجربیات کسب شده مهندسان این شرکت از حضور در همایش‌ها و کنفرانس‌های جهانی، اقدام به مستندسازی، گردآوری و انتشار کتابی تحت عنوان «آشنایی با فناوری‌های نوین صنعت گاز و انرژی» کرده است.

صادقی با یادآوری اهمیت بالای آشنایی فعالان حوزه نفت و انرژی با فناوری‌های نوین این صنعت گفت: کتاب«آشنایی با فناوری‌های نوین صنعت گاز و انرژی» حاصل جمع‌بندی مطالب ارائه شده در همین کنفرانس 2014 دانمارک است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، تهیه و تولید این کتاب را مرهون تلاش‌های جمعی از پژوهشگران این شرکت دانست و بر تداوم فعالیت‌های علمی-پژوهشی در شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد.

گفتنی است؛ شرکت ملی گاز ایران از اعضای اصلی اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) است که همواره تلاش کرده تا با ارائه دستاوردهای جدید فنی- ‌تحقیقاتی نقش بسزایی در عرصه جهانی گاز ایفا کند.


کلنگ زنی مدرسه بنیاد برکت در پله کبود هلیلان

ایلام مراسم کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه بنیاد برکت در روستای پله کبود بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول اجرا شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام، مدرسه سه کلاسه‌یی که بنیاد برکت در روستای پله کبود بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول احداث می‌کند، کلنگ ‌زنی شد. در این مراسم «سلام امینی»نماینده ایلام، چرداول، سیروان، ملکشاهی، ایوان ومهران در مجلس شورای اسلامی، شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام، بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، سعید هژبری مدیر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان چرداول حضور داشتند. هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: اعتبار این طرح چهار میلیارد ریال است که توسط بنیاد برکت و در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته هزینه می‌شود و خوشبختانه با توجه به مشارکت بنیاد برکت مشکلی در زمینه اعتبارات وجود ندارد و تلاش می‌شود این مکان آموزشی در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد. وی افزود: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۲۲۴متر مربع همچنین ۸۱۲ متر محوطه‌سازی و ۱۵۵متر دیوارکشی در روستای پله کبود از توابع بخش هلیلان ساخته می‌شود. مدیرکل نوسازی مدارس ایلام تاکید کرد: تاکنون در این شهرستان سه مدرسه 6 کلاسه روستای طاق گاورین بخش زاگرس، مدرسه ابتدایی محله کزآباد در بخش هلیلان و مدرسه ۱۵کلاسه شهر سرابله توسط بنیاد برکت ساخته شده و با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاها و کمبود اعتبارات خواستار مشارکت بیشتر این بنیاد در راستای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و سایر خدمات دیگر هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر