تعهدات استان مرکزی در حوزه مسکن مهر

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۴۱

مرکزی

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: مجموع 23هزار واحد مسکن مهر که راه‌وشهرسازی تعهد داشته، ساخته شده‌ و دراختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است. مجید نصراله‌نژاد اظهار کرد: سیاست وزارت راه‌وشهرسازی افزایش توان خرید مسکن با پرداخت حداقل 50درصد خرید مسکن است که در اکثر شهرها در چارچوب سیاست وزارت راه‌وشهرسازی محقق شده است.

وی افزود: تسهیلات بانک‌ها از 25میلیون تومان به 120میلیون تومان در شهر اراک و در پایتخت به 160میلیون تومان برای مسکن یکم رسیده است.

نصراله‌نژاد کاهش نرخ سود تسهیلات را یکی دیگر از اهداف وزارت راه‌وشهرسازی برشمرد و گفت: بازار مسکن در حالت رکود است، به عبارتی افزایش عرضه متناسب با تقاضا وجود ندارد و امیدواریم با تسهیلاتی که بانک مسکن اعلام کرده و طرح‌هایی که برای حمایت از خانواده‌ها و انبوه‌سازان درنظر گرفته است، مسکن از رکود خارج شود. مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: اگر بخش مسکن رونق بگیرد بسیاری از معضلات و مشکلات ازجمله بیکاری حل می‌شود و این اقدام گامی مهم درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی گفت: اجرای برنامه‌هایی که وزارت راه‌وشهرسازی برای دو دهک پایین جامعه و اقشار کم‌درآمد جامعه (مسکن اجتماعی) دارد به کمک همه نهادها نیاز دارد. مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت در این استان به سرانجام رسیده است. نصراله‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تمام منابع دولتی به سمت مسکن مهر رفته است، گفت: متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر بنیاد مسکن است که در این بخش سه هزار واحد باقی مانده و امیدواریم امسال یا سال آینده به سرانجام برسد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: در شهر جدید امیرکبیر نیز هزار و 131واحد در مراحل پایانی قرار دارد که از این تعداد 250واحد تحویل شده و مابقی واحدها به‌تدریج در حال تحویل شدن به متقاضیان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر