اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۳۶

دیتابیس یک اپراتور تلفن همراه هک شد

اطلاعات برخی مشترکان یک اپراتور تلفن همراه به دلیل هک بانک اطلاعاتی (دیتابیس) این اپراتور از روز گذشته در فضای اینترنت، دست به دست می‌چرخد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این اطلاعات توسط یک روبات تلگرامی که توسط هکرها ساخته شده این امکان را به افراد می‌دهد که با دادن شماره به این روبات، تمام مشخصات دارنده شماره و هویت وی را مشاهده کنند. گفته می‌شود، این اطلاعات مربوط به ۲۰میلیون مشترک می‌شود. افشای اطلاعات مربوط به این کاربران، بدون شک حریم خصوصی آنها را به خطر می‌اندازد. پیش از این و حدود ۳ سال پیش نیز گفته شده بود که اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورها در قالب فایل اکسل لو رفته و به قیمت حدود ۳میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.


سوغات تبریز، نام سیستم عامل بعدی اندروید

نام سوغات تبریز برای سیستم عامل بعدی اندروید انتخاب شد. گوگل نام سیستم عامل بعدی اندروید خود را با انتخاب کاربران، نوقا Android Nougat انتخاب کرد. نوقا شیرینی تولیدی و سوغات مخصوص تبریز است.


نسخه 3بعدی مرورگر کروم در راه است

پاکت -لینت به زودی می‌توانید با استفاده از نسخه سه بعدی مرورگر اینترنتی کروم به سبک هدست‌های واقعیت مجازی به گشت و‌گذاری متفاوت در اینترنت بپردازید. در تازه‌ترین نسخه بتای مرورگر کروم که برای گوشی‌های آندرویدی طراحی و عرضه شده و البته در دسترس برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار گرفته از استاندارد متن باز WebVR پشتیبانی شده است.

توسعه‌دهندگان با استفاده از این استاندارد می‌توانند وب‌سایت‌هایی خلق کنند که مشاهده و استفاده از آنها به شکل سه‌بعدی و واقعیت مجازی ممکن باشد. قرار است استاندارد یاد شده دارای قابلیتی موسوم به VR Shell هم باشد که به کاربران هدست‌های موبایلی امکان می‌دهد از هر سایتی و نه فقط سایت‌های WebVR بازدید کنند. ظاهرا گوگل قصد دارد گشت و گذار سه‌بعدی در اینترنت را برای همگان ممکن کند، اما تا زمانی که این هدف محقق شود، کاربران می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی از سایت‌های سازگار با استاندارد WebVR به همین شکل بازدید کنند. نسخه‌های آتی مرورگر کروم نیز مجهز به چنین قابلیتی خواهند بود.


بدافزاری که خود را واتس‌آپ و گوگل‌پلی جا می‌زند

پی‌سی‌ورلد بدافزاری که تظاهر می‌کند واتس‌آپ و گوگل‌پلی است، به سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران اقدام می‌کند. هکرها اطلاعات کارت‌های اعتباری اروپاییان را با بدافزاری که خود را به جای واتس‌آپ و گوگل‌پلی جا می‌زند و کاربران را فریب می‌دهد، به سرقت می‌برند. بدافزاری که کاربران اندرویدی را در دانمارک، ایتالیا و آلمان گیر انداخته، از طریق پیام‌های اس‌ام‌اسی منتشر می‌شود. خانواده این بدافزارها در حال تکامل است. از ماه فوریه ۵۵ برنامه مخرب در اروپا یافت شده که از تکنیک مشابهی استفاده می‌کنند. نسخه‌های پیش از این اپلیکیشن‌های بانکی را هدف قرار می‌دادند، اما حالا بدافزارها می‌توانند به نرم‌افزارها و برنامه‌های معروف‌تری شامل واتس‌آپ و گوگل‌پلی متصل شده و از این طریق افراد را فریب دهند. برای انتشار این بدافزار، هکرها پیامی را در قالب اس‌ام‌اس که حاوی یک لینک است می‌فرستند و قربانیان را می‌فریبند تا روی این لینک کلیک کنند.

این بدافزار گویی با سرورهایی در عربستان، آلمان، ایتالیا، لتونی و هلند در ارتباط است.


اقدام گوگل و فیس‌بوک برای مبارزه با تروریسم

تایمز غول‌های فناوری دنیا برای هدف مقابله با تروریسم از الگوریتم‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. همزمان با افزایش حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان، فیس بوک و گوگل تلاش‌هایی را برای مقابله با ویدئوهای مرتبط با گروه‌های تروریستی آغاز کرده‌اند. آنها این کار را با استفاده از الگوریتم‌های مخصوصی انجام می‌دهند. در ماه‌های اخیر انتقادات زیادی علیه غول‌های فناوری مستقر در قلب فناوری امریکا یعنی سیلیکن ولی مطرح شده مبنی بر آنکه اقدامات کافی برای مقابله با (گسترش) تروریسم انجام نداده‌اند. اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد برنامه‌هایی در این زمینه شروع شده است. گفته می‌شود گوگل و فیس بوک فرآیندی را آغاز کرده‌اند که طی آن ویدئوهای متعلق به گروه‌های تروریستی را از وبسایت‌های‌شان حذف می‌کنند. اگرچه این شرکت‌ها رسما اعلام نکرده‌اند که چنین اقداماتی را آغاز کرده‌اند اما برخی منابع معتبر خبری ضمن تایید این اقدامات خبر داده‌اند که این دو شرکت از الگوی مشابه حذف موارد ناقض کپی‌رایت از اینترنت استفاده می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر