گهواره هوشمند برای نوزادان

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۳۰

بیزینس اینسایدر‌ شرکت نست سازنده ترموستات هوشمند منازل این‌بار به دنبال ساخت گهواره‌یی هوشمند برای نوزادان است. گواهی ثبت اختراع اولیه این گهواره در سال 2014 به ثبت رسیده است. البته هنوز مشخص نیست ثبت اختراع یاد شده عملا به ساخت گهواره هوشمند منجر خواهد شد یا خیر.

برخی امکانات این گهواره عبارتند از: استفاده از الگوریتمی خاص برای پی بردن به علت گریه نوزاد (اعم از گرسنگی یا خیس بودن پوشک و...) ابزار سرگرم‌کننده و نمایش‌دهنده حیوانات کارتونی برای نوزاد، حسگرهایی که گرم یا سرد بودن اتاق کودک را مشخص می‌کنند. همچنین حسگرهای دیگری هم می‌توانند با بررسی سرفه، آب‌ریزش بینی یا دمای بدن متوجه ابتلای نوزاد به بیماری شوند، روی این گهواره هوشمند میکروفونی هم نصب شده که والدین را از گریه نوزادشان مطلع می‌کند. یکی دیگر از امکانات گهواره هوشمند نوزادان دوربین مادون قرمز برای کنترل وضعیت اطفال در شب است.

چند حسگر هم با ارسال پیام به تلفن همراه والدین به آنها در مورد بیدار شدن طفل هشدار می‌دهند. روی این گهواره بلندگویی هم تعبیه شده که قادر به پخش موسیقی‌های دلخواه است. برخی کارشناسان معتقدند عرضه چنین محصولاتی ضروری نیست و والدین خود به راحتی می‌توانند بر امور یاد شده نظارت داشته باشند، در مقابل برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند با توجه به مشغله فراوان والدین امروزی استفاده از چنین محصولات هوشمندی برای تسهیل زندگی نوزادان ضروری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر