اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۲۸

احتمال به‌کارگیری برخی از کارمندان ثامن‌الحجج در بانک پارسیان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، از پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج از محل دارایی‌های بانک پارسیان خبرداد و گفت: برخی از کارمندان این موسسه در بانک پارسیان مشغول به کار می‌شوند. محمدرضا پورابراهیمی داورانی درگفت‌وگو با خانه ملت، از اتمام زمان فعالیت موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج در قالب موسسه مالی و اعتباری و همچنین پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران از طریق بانک پارسیان خبر داد و گفت: برخی کارمندان این موسسه در بانک پارسیان به‌کارگیری خواهند شد. نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرونده موسسه ثامن‌الحجج در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: با دستگیری مدیرعامل این موسسه تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران سرعت بیشتری خواهد گرفت. عدم نظارت بانک مرکزی علت رشد قارچ‌گونه موسسه مالی ثامن‌الحجج با داشتن شعب بسیار بوده است. وی با تاکید براینکه کم کاری مسوولان موسسه ثامن‌الحجج دغدغه‌های کنونی سپرده‌گذاران و همچنین کارمندان این موسسه را رقم زده است، ادامه داد: عدم نظارت بانک مرکزی علت رشد قارچ گونه موسسه مالی ثامن‌الحجج با داشتن شعب بسیار بوده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سپرده‌های مشتریان ثامن‌الحجج در حال پرداخت است، افزود: تا 35میلیون تومان از مطالبات مشتریان این موسسه از سوی بانک پارسیان پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت خواهد شد. وی ادامه داد: دارایی‌هایی که ازسوی مسوولان موسسه ثامن‌الحجج برای پرداخت مطالبات مشتریان معرفی نشده بود ازسوی قوه قضاییه شناسایی شده است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت بروز مشکل اجرایی در روند پرداخت مطالبات مشتریان ثامن‌الحجج‌، کمیسیون اقتصادی مجلس ورود خواهد داشت.


تلاش برای برقراری روابط مستقیم بانکی با ترکمنستان

رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان اعلام کرد: برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیل در امر صدور روادید دو اولویت کشورمان درراستای گسترش روابط تجاری با ترکمنستان است. به گزارش ایسنا، رحمت‌الله خرمالی افزود: یکی از راه‌های گسترش روابط تسهیل امر رفت‌وآمد بین کشورها همچنین تسهیل در امور بانکی است و دولت ایران در این زمینه تلاش جدی دارد که تجار ایرانی با شرایط راحت‌تری با تجار و بازرگانان ترکمنستان تجارت کنند. خرمالی به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تجار ایرانی است که محصولات و کالاهای باکیفیت و ارزان خود نسبت به رقبا را به تجار و بازرگانان ترکمنستان ارائه کنند. وی گفت: ایران هر سال دو بار در مرداد ماه و اسفندماه در ترکمنستان نمایشگاه اختصاصی برگزار می‌کند و ما در تلاش هستیم در طول برگزاری نمایشگاه، همایشی را با حضور تجار ایرانی و ترکمن برگزار کنیم تا میزان ارتباط تجار دو کشور با یکدیگر را به حداکثر برسانیم. رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان به بازرگانانی که تمایل به کار در ترکمنستان دارند توصیه کرد پیش از حضور در بازار، رفتار مصرفی ترکمن‌ها در سالیان گذشته علی‌الخصوص پارسال را رصد کنند و باتوجه به پنج قلم کالایی اصلی وارداتی به این کشور، وارد بازار شوند. وی افزود: طی پارسال این کشور بیشترین میزان واردات مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی، مقاطع فولادی، سیمان، کلینکر سیمان و مواد غذایی را داشت که نشان می‌دهد این کشور در حال ساخت‌وساز و توسعه روزافزون است. خرمالی اظهار کرد: ترکمنستان سال آینده میزبان پنجمین دوره مسابقات داخل سالن آسیاست و از این رو در حال ساخت ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌ها در شهرهای مختلف ازجمله پایتخت خود است و تجار ایرانی می‌توانند مواد مورد نیاز در امر زیرساخت‌سازی و جاده‌سازی و ساختمان‌سازی را در اختیار این کشور قرار دهند و به نحوی در سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال شکل‌گیری است شرکت کنند. رایزن بازرگانی ایران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این کشور نفت و گاز است و صنعت نساجی و کشت پنبه سومین گروه کالایی درآمدی این کشور است؛ به‌طوری که ترکمن‌ها هم‌اکنون پیشرفته‌ترین کارخانه‌های نساجی را در حوزه شرق دریای خزر دارند. وی گفت: ترکمنستان چهارمین دارنده گاز جهان است و ایرانی‌ها در صورت هدف‌گذاری و مطالعه بازار می‌توانند از این بازار بیش از پیش استفاده کنند. خرمالی در ادامه درخصوص رقبای ایران در ترکمنستان هم گفت: درواقع ما چهارمین کشور صادرکننده کالا و خدمات به این کشور هستیم و پیش از ما کشورهای ترکیه، روسیه و چین قرار دارند که رقبای ایران محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: زمانی ایران رتبه دوم را دراختیار داشت اما به تدریج ترکیه باتوجه به اشتراکات زبانی نقش بیشتری در بازار ترکمنستان پیدا کرد و توانست در زمان مشخصی به یکی از بزرگ‌ترین رقبای ایران تبدیل شود.


آغاز ادغام اتحادیه‌های همسان

رییس اتاق اصناف ایران از آغاز ادغام اتحادیه‌های همسان و همگون خبر داد و گفت: قرار است این همگان‌سازی طی سه ماه انجام شود. علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به اینکه کمیسیون‌های نظارت بر اصناف موضوع ادغام‌سازی اتحادیه‌های همسان را آغاز کردند، گفت: این اتفاق طبق مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در جهت تقویت اصناف تدوین شده است. وی ادامه داد: براساس این مصوبه ابتدا قرار است آن دسته از واحدهای صنفی که ظرفیت قانونی برای تشکیل اتحادیه‌ را ندارند ادغام شوند و پس از آن اتحادیه‌هایی که همگن هستند یعنی در عرض هم کار می‌کنند و تداخل صنفی دارند ادغام خواهند شد. رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه موضوع ادغام اتحادیه‌های همسان برعهده کمیسیون‌های نظارت بر اصناف محول شده است، ادامه داد: این ادغام‌سازی در جهت تقویت و چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی است.

فاضلی افزود: ممکن است مخالفت‌هایی توسط برخی اتحادیه‌ها در این زمینه انجام شود، چراکه آنها فضا را برای خود محدود می‌بینند، اما باید بدانیم که نباید شاخه‌ شاخه فعالیت کنیم و در همین راستا برای تقویت و مدیریت اتحادیه‌ها برای چابک‌سازی گام ‌برداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر