از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۲۳

50هزار زن در افغانستان معتاد هستند

در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار زن در افغانستان معتاد هستند که این رقم رو به افزایش است. به گزارش خبرگزاری افق، موسسه کمک‌های بشردوستانه مسکا اعلام کرده در حال حاضر ۵۰هزار زن در افغانستان معتاد هستند و این رقم نگران‌کننده است. این موسسه خواستار توجه بیشتر مسوولان شده و گفته باید با موادمخدر در مدارس و مساجد مبارزه کرد. وزارت مبارزه با موادمخدر افغانستان اخیرا اعلام کرده که در سال جاری، در بیش از 200هزار هکتار زمین در سراسر افغانستان، کوکنار کشت شده است.


بازداشت رشوه‌گیر 400هزار یورویی در روسیه

روسیه در سال جدید میلادی مبارزه قاطع‌تر با فساد مالی، تخلف همچنین سهل‌انگاری در انجام مسوولیت اداری را در دستور کار قرار داده که در مواردی با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین به صورت ضربتی به محکومیت قضایی متخلفان منجر شده است. به گزارش ایرنا، همچنین در تازه‌ترین اقدام ضد فساد در روسیه، استاندار منطقه کروف این کشور هنگام دریافت 400هزار یورو رشوه نقدی توسط ماموران بازداشت شد. گفته شده، نیکیتا بلیخ در حال دریافت رشوه در یک رستوران ازسوی ماموران دادستانی و سازمان امنیت فدرال در مسکو بازداشت شد. چندی پیش نیز استاندار ساخالین به جرم ارتکاب فساد مالی محکوم به مصادره تمام اموال شد که بازتاب گسترده‌یی در روسیه یافت. بازداشت شهردار ولادی وستوک با اتهام‌های مشابه که هنوز محاکمه وی جریان دارد، از دیگر اقدام‌های ضدفساد در روسیه است که بنا به تاکید مقام‌های مسوول در این کشور با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.


زلزله ده‌ها منزل را در تاجیکستان ویران کرد

وقوع زلزله شدید شامگاه جمعه شرق تاجیکستان را تکان داد. طبق گزارش‌ها، بر اثر این زمین‌لرزه، ده‌ها منزل در ناحیه رشت این کشور تخریب شده است. به گزارش منابع خبری محلی، مقامات در رشت می‌گویند: بر اثر این زلزله که با قدرت 5درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) رخ داد، چندین خانه در روستاهای «اجبارک» و «اسکلان» این ناحیه به‌طور کامل تخریب و به تعدادی نیز آسیب جدی وارد شد. آکادمی علوم تاجیکستان مرکز زلزله این را در 165کیلومتری شرق شهر دوشنبه درحدود روستای چالدره ناحیه سنگوار اعلام کرد. آخرین زمین‌لرزه شدید که تاجیکستان را تکان داد، شب هفتم دسامبر سال گذشته میلادی بود. بر اثر آن زلزله، صدها منزل در بدخشان، تخریب شد. در مجموع بیش از 200خانه تخریب کامل شد و 832 خانه نیز آسیب دید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر