روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۹۹

نخستین نشست مشترک مجلس دهم و دولت یازدهم امروز برگزار می‌شود- ایرنا| همزمان با بیست‌وهفتمین روز ماه مبارک رمضان نشست مشترک مجلس دهم و دولت یازدهم به میزبانی دولت در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. طبق این گزارش، مجید انصاری معاون امور مجلس رییس‌جمهوری پیش از این گفته بود: هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی نمایندگان منتخب با اعضای دولت، هم‌اندیشی در مورد چالش‌های اصلی کشور، ایجاد هم‌افزایی دولت و مجلس در حل سریع‌تر مشکلات مردم و یافتن راهکارهایی برای کاهش بروکراسی قوانین و مقررات برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی است.

بررسی موضوع بیوتروریسم در جلسات کمیسیون امنیت ملی مجلس- ایرنا| سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع بیوتروریسم در جلسات آینده این کمیسیون خبر داد. وی با یادآوری اینکه موضوع بیوتروریسم در مجلس نهم نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیگیری شد، گفت: بیوتروریسم ابزار نوین تروریسم بین‌المللی است که از سوی امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و کشورهای همپیمان آنان دنبال می‌شود و ما شواهدی درباره این موضوع نسبت به ایران داشته‌ایم.

لزوم تعطیلی تورهای ترکیه تا بازگشت امنیت به این کشور- ایلنا| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس با ابراز تعجب از تخفیف آژانس‌های گردشگری داخلی برای تورهای ترکیه، گفت: باید از ناامنی ترکیه برای جذب گردشگران آن به ایران بهره برد؛ نه آنکه با در نظر گرفتن تسهیلات برای تورهای ترکیه به کشور خیانت شود. وی با انتقاد به حراج تورهای ترکیه بعد از حمله‌های تروریستی چند روز پیش در فرودگاه آتاتورک استانبول، گفت: جای تاسف است که با وجود آنکه یک ایرانی در فرودگاه ترکیه کشته شده اما آژانس‌های ایرانی نه تنها تورهای ترکیه را تعطیل نکرده بلکه تورهای این کشور را به حراج گذشته‌اند؛ درواقع اگر هیچ ایرانی هم کشته نمی‌شد آژانس‌ها باید تورهای ترکیه را به دلیل خطرپذیری این کشور تعطیل کنند و به جان مسافران اهمیت دهند.

کسی از نزدیکان دولت فیش نجومی نداشته است-فارس| حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه از نزدیکان دولت کسی فیش نجومی دریافت نمی‌کند، گفت: چنین دریافت‌هایی به بنگاه‌های اقتصادی برمی‌گردد که با دولت فاصله زیادی دارند. یونسی در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات انجام‌شده دولت در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران دولتی اظهار داشت: اقدام، همان بود که هم رییس‌جمهور و هم معاون اولش در مراسم افطاری کارکنان دولت اعلام کردند که دولت مصمم است با این روند غلط برخورد کند و قانون و عدالت را به‌ اجرا درآورد. وی افزود: اخیراً نیز شاهد برکناری تعدادی از مدیران میانی بانک‌ها بودیم که دارای فیش‌های نجومی بودند.

آغاز رایزنی با شورای نگهبان درباره زمان انتخابات ریاست‌جمهوری- ایرنا| علی پورعلی مطلق مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: رایزنی‌ها را با شورای نگهبان برای تعیین زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال 1396 آغاز کرده‌ایم. پورعلی مطلق افزود: با توجه به اینکه خردادماه سال آینده مصادف با ماه مبارک رمضان است و برگزاری انتخابات در این ماه دشوار است در خصوص تغییر زمان برگزاری انتخابات رایزنی‌هایی با شورای نگهبان انجام داده‌ایم. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: امیدواریم در نخستین نشستی که پس از عید فطر با شورای نگهبان داریم بتوانیم در خصوص زمان برگزاری انتخابات سال آینده تصمیم‌گیری کنیم.

برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیل صدور روادید میان ایران و ترکمنستان- ایرنا| رحمت‌الله خرمالی رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان اعلام کرد: برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیل در امر صدور روادید، 2 اولویت کشورمان در راستای گسترش روابط تجاری با ترکمنستان است.وی افزود: یکی از راه‌های گسترش روابط تسهیل امر رفت و آمد بین کشورها و همچنین تسهیل در امور بانکی است و دولت ایران در این زمینه تلاش جدی دارد که بازرگانان ایرانی با شرایط راحت‌تری با بازرگانان ترکمنستان تجارت کنند. وی همچنین با توصیه به رصد رفتار مصرفی ترکمن‌ها برای بازرگانانی که تمایل به کار در ترکمنستان دارند افزود: این کشور پارسال بیشترین میزان واردات مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی، مقاطع فولادی، سیمان، کلینکر سیمان و مواد غذایی را داشت که نشان می‌دهد این کشور در حال ساخت و ساز و توسعه روزافزون است.

بسیاری از ایرانی‌ها خواهان روابط بهتر با جهان‌ هستند- ایسنا| جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره معامله شرکت هواپیماسازی بوئینگ با ایران و تاثیر احتمالی آن بر عملکرد این کشور گفت: بسیاری از ایرانی‌ها خواهان روابط بهتر با بقیه جهان هستند. ما می‌دانیم افرادی در این کشور، از جمله جمعیت بسیار جوان آن و حتی افرادی در بدنه حاکمیتی ایران هستند که خواهان تعاملات بیشتری با جهانیان‌اند.

قرارداد بویینگ طول عمر توافق هسته‌ای را افزایش می‌دهد- ایلنا| الیزابت روزنبرگ تحلیلگر مسائل ایران در وزارت دارایی امریکا که در ارتباط با تحریم‌های ایران در وزارت دارایی امریکا سال‌ها فعالیت کرده است در گفت‌وگویی با خبرگزاری ان.آر.پی گفت: اگر ایران هواپیماهای مورد نیازش را دریافت کند نتیجه توافق هسته‌یی خواهد بود بنابراین همه چشم‌ها به سمت بوئینگ است که بینند آیا راهی ابتکاری از بین این بن‌بست‌های مالی پیدا خواهد کرد یا خیر؟ وی همچنین افزود: این حجم حمایت وزارت دارایی امریکا از توافق هسته‌یی موجب افزایش طول عمر توافق هسته‌یی با ایران خواهد بود.

پیگیری حقوق قربانیان بیوتروریسم در مصوبه مجلس - ایسنا| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ترورهای‌ بیولوژیک ابزار دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی است، گفت: قطعا کمیته بررسی «ترورهای بیولوژیک» در شورای عالی امنیت ملی باید امور پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهد. به گزارش خانه ملت، وی با بیان اینکه مقوله بیوتروریسم را می‌توان در قانون الزام دولت به پیگیری حقوق 17هزار قربانی ترور مورد پیگیری و رسیدگی قرار داد، ادامه داد: این قانون بسیار جامع بوده و قربانیان ترورهای بیولوژیک نیز جزو موارد ترور می‌شوند. به نظر من دولت جمهوری اسلامی در پیگیری حقوق قربانیان ترور خوب عمل نکرده و حتی دولت قانون الزام دولت به پیگیری حقوق 17هزار قربانی ترور را عملیاتی نکرده است، از این رو باید توجه داشت تا سرنوشت کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی به سرنوشت این قانون تبدیل نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر