افزایش حقوق ۳۵۰‌هزار تومانی فرهنگیان با طرح رتبه‌بندی

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۹۱


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی حرفه‌یی خاطرنشان کرد: در این طرح به‌طور میانگین 350‌هزار تومان افزایش حقوق کارمندان را شاهد بودیم که در مقایسه، هیچ دولتی ظرف 3سال چنین افزایشی نداشته است و 750‌هزار نفر از مزایای این طرح استفاده کردند. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در پنجمین جلسه دوره‌یی با معاونت‌های حوزه ستادی در جمع مدیران معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: تنها دوره‌یی که آموزش‌وپرورش کاهش نیرو داشته، در سال اخیر دولت تدبیر و امید بوده، چراکه همیشه پرسنل آموزش‌وپرورش روبه افزایش بوده است. وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: استخدام 200‌هزار نفر در دولت قبل آن هم طی 4سال مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و برخی استان‌ها هنوز ادعا دارند که ردیف‌های استخدامی آنها در جای دیگری به کار گرفته شده است. وی با اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی حرفه‌یی خاطرنشان کرد: در این طرح به‌طور میانگین 350‌هزار تومان افزایش حقوق کارمندان را شاهد بودیم که در مقایسه، هیچ دولتی ظرف 3سال چنین افزایشی نداشته و 750‌هزار نفر از مزایای این طرح استفاده کردند. فانی در ادامه اظهار کرد: همواره تلاش‌مان بر این است تا بین فعالیت‌های‌مان با سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین سند تحول و برنامه تقدیمی وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی تناظر برقرار شود. وی به خدمات رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: خدمات خوبی در حوزه درمانی و رفاهی به همکاران ارائه می‌شود که در حوزه درمانی گاهی بدون سقف هزینه می‌شود و کمتر کسی به این خدمات اشاره می‌کند، اما اگر در جایی کمبودی باشد آن را فریاد می‌زنند. وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به حساسیت و اهمیت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی بر لزوم سرعت و دقت در امور تاکید و خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود کارها تا حدی کند صورت می‌گیرد که این امر موجب می‌شود آن کار موضوعیت خود را از دست بدهد و به همین دلیل باید همکاران این معاونت در پاسخ به نامه‌ها و گزارش‌ها سرعت و دقت را مورد توجه قرار دهند.

وی به لزوم پیگیری مجدانه و دلسوزانه امور مردم اشاره و تصریح کرد: آموزش‌وپرورش بیشترین کارکنان دولت را دارد، برخلاف رویه گذشته تنها در آموزش‌وپرورش دولت تدبیر و امید، افزایش کارکنان این وزارتخانه را شاهد نبودیم و امید داریم با استمرار این شیوه و اجرای سیاست استخدام از بوم تا بوم به یک تعادل و توازن در نیروی انسانی به‌عنوان یک خدمت زیربنایی برسیم.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: مراقبت و جلوگیری از هرگونه فساد مالی و اداری، توصیه‌یی جدی است زیرا یکی از جاهایی که به دلیل نوع فعالیت ماموریت، امکان وقوع فساد مالی و اداری وجود دارد، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است که باید دقت کنیم تا صلاحیت شغلی و حرفه‌یی آموزش وپرورش را افزایش دهیم.

فانی با اشاره به اهمیت رازداری شغلی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به اسناد و منابع، رازداری شغلی و سازمانی را رعایت کنیم تا مبادا مورد سوءاستفاده دیگران قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر