اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۶۹

بهترین نقاط تهران برای فعالیت تجاری معرفی شدند

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، مناطق ۳ و ۶ تهران بهترین موقعیت‌ها را برای استقرار مراکز مالی و تجاری دارند. به گزارش ایسنا، انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در تحقیقی به بررسی موقعیت مناطق شهر تهران برای سرمایه‌گذاری پرداخته است. نتایج پژوهشی که با عنوان «به کارگیری روش‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه برای رتبه‌بندی اقتصادی مناطق ۲۲گانه شهر تهران برای استقرار مراکز مالی و تجاری» ارائه شده نشان می‌دهد، مناطق ۶ و ۳ تهران جزو بهترین مناطق برای استقرار مراکز مالی و تجاری در پایتخت

است. در این تحقیق، مناطق 22گانه تهران از نظر 9شاخص نرخ اشتغال، نرخ باسوادی، تراکم جمعیت، تعداد مراکز و موسسات مالی و اعتباری، اقتصادی و تجاری، بهداشتی و درمانی، رفاهی و تفریحی، اداری و آموزشی و فرهنگی بررسی شده‌اند. در این پژوهش تصریح شده است: مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سود بیشتر و موفقیت در فعالیت‌های مالی و تجاری، مکان و موقعیت جغرافیایی استقرار آن فعالیت است و برای رسیدن به این مهم، اطلاعات دقیق مکانی نیاز است که این موضوع نیز مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است، از این رو، رتبه‌بندی اقتصادی مناطق شهری، می‌تواند وضعیت اقتصادی مناطق شهری را برای مدیران و فعالان اقتصادی روشن کند.


۵ ایرلاین رکورددار تاخیر در پرواز طی اردیبهشت

جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد، در اردیبهشت‌ماه امسال هواپیمایی اترک، ایران‌ایر، زاگرس، نفت و آسمان بیشترین تاخیرات پروازی را داشته‌اند، هواپیمایی آسمان همچنین رکورددار بیشترین پرواز شد. به گزارش تسنیم، بررسی آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد، در اردیبهشت امسال 5936 پرواز توسط 14 ایرلاین داخلی انجام شد که از این تعداد 2586 پرواز معادل 43.5درصد با تاخیر انجام شده است. در بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی، اترک با 78درصد پرواز تاخیردار، رکورددار دومین ماه بهار امسال بود. پس از این شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، زاگرس و نفت نیز هر کدام به‌طور مساوی 57درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام دادند. هواپیمایی آسمان در مدت یاد شده با 896پرواز بیشترین سهم را از کل پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به خود اختصاص داد. از این تعداد پرواز آسمان 425پرواز (47درصد) را به‌موقع و 471پرواز (53درصد) با تاخیر انجام داده است. هواپیمایی ماهان پس از آسمان در رده دوم بیشترین پروازهای انجام شده قرار گرفت.


۶۰درصد ناوگان «هما» غیرفعال است

بر اساس آخرین آمارها، از ۲۷۳فروند هواپیمای مسافربری و باری ناوگان هوایی کشور ۱۱۰فروند معادل ۴۰,۲درصد غیرفعال است، بیشترین هواپیمای غیرفعال با ۳۱فروند یعنی حدود ۶۰درصد مربوط به ایران‌ایر و ۴۴هواپیمای دو شرکت ماهان و آسمان نیز غیرفعال است. به گزارش تسنیم، مطابق آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تعداد کل هواپیماهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 53 فروند - 50فروند مسافربری و 3فروند باری (کارگو) - است. تعداد صندلی‌های فعال این شرکت 4226صندلی یعنی معادل 40.3درصد است. همچنین از 53فروند هواپیمای هما، ‌31هواپیما غیرفعال یا به اصطلاح زمینگیر شده‌اند و میانگین عمر کل ناوگان مسافری 27.6سال است. ماهان به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی کشور با 63 فروند بیشترین هواپیما را در میان ایرلاین‌های ایرانی در اختیار دارد. از این تعداد فقط 7 فروند غیرفعال بوده و 7563 صندلی این شرکت فعال است. میانگین عمر ناوگان هوایی ماهان 23 سال است. هواپیمایی آسمان نیز که طی روزهای اخیر با شرکت فرودگاه‌ها بر سر عدم پرداخت بدهی دچار مشکلاتی شده بود 36 فروند (شامل 34هواپیمای مسافربری و 2هواپیمای باری) در ناوگان خود دارد. از این تعداد 19فروند معادل 2310صندلی فعال و 17فروند غیرفعال است و متوسط عمر ناوگان آن 24.03سال است.


استفاده شهرداری‌ها از ماده ۱۰۰ به دلیل نداشتن درآمد

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با اشاره به اهمیت تعیین نقشه‌ پهنه‌های گسلی پایتخت در کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله احتمالی گفت: نقشه‌های پهنه گسلی باید به عنوان ضوابط شهرسازی رعایت شود و در صورت تخطی از قانون، به شکل تخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، هرچند در حال حاضر شهرداری‌ها به دلیل نداشتن درآمد پایدار از کمیسیون ماده 100 به عنوان رفع‌کننده مشکلات خود استفاده می‌کنند.به گزارش فارس، مهرداد بائوج لاهوتی افزود: تعیین پهنه‌های گسلی، امری لازم برای مدیریت شهر تهران است زیرا این تفکر منسوخ شده، جایی که گسل است نباید ساخت و ساز و زندگی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر