پلیس، فعالیت آزاد داعش درترکیه را افشا کرد

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۵۶

گروه جهان

گزارش پلیس ترکیه به دادستان این کشور درباره پرونده عملیات تروریستی عناصر داعش در ترکیه، فعالیت آزاد تروریست‌ها در خاک ترکیه را لو داد.

به گزارش خبرگزاری دوغان، دادستان ترکیه درباره پرونده کشته شدن هفت تن از اهالی شهر کردنشین «بین گل» در جنوب شرقی ترکیه در اواخر سال گذشته میلادی(2015) از پلیس منطقه درباره فعالیت‌ها و حضور عناصر تروریستی داعش اطلاعات خواست.

بر پایه این گزارش، در گزارشی که پلیس ترکیه در فروردین ماه سال جاری(1395) در اختیار دادستان قرار داد از حضور عناصر تروریستی داعش در این منظقه، فعالیت آزاد برای جذب نیرو برای داعش زیر پوشش انجمنی به نام «انجمن اصلاح» و حتی برگزاری پیک نیک در حومه شهر« بین گل» سخن گفته شد. در گزارش پلیس آمده است، عناصر داعش برای جذب نیرو و اعزام آنان به سوریه برای پیوستن به داعش اول با آنان در انجمن اصلاح قرار ملاقات می‌گذاشتند سپس پیک نیک‌هایی برای آشنایی و صحبت برگزار می‌شد.

این درحالی است که رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق‌ ترکیه نیز روز پنج‌شنبه مدعی شده بود که در سایه چشم‌پوشی‌های حزب حاکم ترکیه، گروه ترویستی داعش به درون بدنه دولت ترکیه نفوذ کرده و هواداران آن وارد نهادهای دولتی شده‌اند. پایگاه خبری «یورت» نوشت: صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها درباره حمله تروریستی به فرودگاه استانبول گفت: گروه تروریستی داعش در یک سال گذشته همواره مخالفان حزب حاکم عدالت و توسعه را هدف قرار داده بود و در این مدت عملیات‌های انتحاری در سوروچ و در نزدیکی ایستگاه راه آهن آنکارا علیه تجمع‌های مخالفان کرد صورت گرفت.

دمیرتاش گفـت: در سایه چشم‌پوشی‌ها و حمایت‌ها، گروه تروریستی داعش عناصر خود را وارد مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، وزارت آموزش و پرورش، فرودگاه‌ها، مراکز پلیس و دیگر نهادهای دولتی کرد و اکنون در هر جا که می‌خواهد دست به عملیات تروریستی می‌زند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر