استعفانامه مدیرعامل بانک صادرات و تکذیب حقوق نامتعارف

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۴۱

گروه اقتصاد کلان به‌دنبال انتشار فیش‌های حقوقی مدیران بانک‌ها و اعمال فشار بر دولت و مدیران بانک‌ها و برکناری و استعفای تعدادی از مدیران بانک‌ها، اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک صادرات در استعفانامه خود خطاب به علی طیب‌نیا وزیر اقتصادی و دارایی و رییس مجمع بانک صادرات نوشته است: در طول این مدت علاوه بر مسوولیت خطیر و پرریسک این بانک، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان برعهده اینجانب قرار گرفت. مسوولیتی که باتوجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی در سطح چند استان، با همت تمام همکارانم در این بانک به نحو شایسته و مطلوبی مدیریت شد به‌طوری که تاکنون انتظارات ٩٢‌درصد از سپرده‌گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مرتفع شد.

به گزارش «تعادل»، متن استعفانامه داوطلبانه مدیرعامل بانک صادرات ایران که در مورخ هفتم تیر ماه سال جاری به طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیم شده است، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر طیب‌نیا مقام عالی محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع بانک صادرات ایران

با سلام و احترام؛ همان‌گونه که مستحضرند اینجانب در تاریخ06/12/1393 به‌عنوان مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره بانک صادرات ایران منصوب و در طول یک‌سال و چهار ماه که در این بانک حضور و فعالیت مستمر و شبانه‌روزی داشتم، تمام همت، عزم و اراده خود را در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامی به‌کار بسته و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و درراستای حمایت از تولید و اشتغال در کشور تلاش نموده‌ام. در طول این مدت علاوه بر مسوولیت خطیر و پرریسک این بانک، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان که از طرف مسوولان محترم نظام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این بانک سپرده شد، برعهده اینجانب قرار گرفت. مسوولیتی که باتوجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی ناشی از عملکرد تعاونی منحله مذکور در سطح چند استان بود، با همت تمامی همکارانم در این بانک به نحو شایسته و مطلوبی مدیریت شد به‌طوری که تاکنون انتظارات حدود ٩٢درصد از سپرده‌گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مورد بحث مرتفع گردید. بدین‌ترتیب تصدیق می‌فرمایید که طی این مدت اینجانب مدیریت دو مجموعه شامل بانک صادرات ایران و تعاونی اعتباری منحله میزان را برعهده داشته‌ام.

خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداخت‌ها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملا با مصوبات قانونی مجمع و رویه ٦٣ساله فعالیت این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است. بانک صادرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور و دارای نزدیک به ٣٠٠٠واحد صفی و ستادی و تعداد ٣٢٠٠٠نفر پرسنل و منابع بالای ١١٥٠تریلیون ریال و حجم دارایی‌های ١٣٧٠تریلیون ریال مشغول فعالیت است. باوجود کسب این توفیقات در طول مدت کوتاه حضور در بانک صادرات ایران باتوجه به فضای ایجاد شده در رسانه‌های کشور درخصوص پرداخت‌های بالا به مدیران صرفا به احترام مردم عزیز کشور و تنویر افکار عمومی و به‌دلیل اینکه بنده همواره خود را سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت می‌دانم، خواهشمند است با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمایید. در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل گرامی و ارزشمند بانک صادرات ایران، امیدوارم در هر مقطع از زمان و به اقتضای هر آنچه به افزایش رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می‌نماید، انجام وظیفه‌ نمایم.

اسماعیل للـه‌گانی


تکذیبیه مدیرعامل بانک صادرات

متن تکذیبیه مدیرعامل بانک صادرات ایران در رابطه با خبرهای منتشر شده در زمینه دریافت حقوق نامتعارف به شرح زیر است:

«همان‌گونه که در متن استعفای اینجانب آمده این استعفا کاملا داوطلبانه بوده و هیچ‌گونه موضوع عزل درخصوص اینجانب مطرح نشده است، همچنین در استعفای داوطلبانه اینجانب کاملا مشخص است که طرح شکایت به هیچ یک از نهادهای داخلی یا بین‌المللی موضوعیت نداشته چراکه بانک جهانی محل طرح دعوا و شکایت نیست و طراحان چنین مباحثی حتی به این موضوع توجه نکرده‌اند. همچنین ارقام اعلام شده درخصوص حقوق و مزایای دریافتی اینجانب صحت ندارد و براساس مصوبات قانونی مجمع و ضوابط و مقررات بانک پرداخت شده است.

اینجانب همواره خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت دانسته و امیدوارم در هر مقطع از زمان به اقتضای هر آنچه به افزایش رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می‌نماید و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انجام وظیفه نمایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر