روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۳۸

حقایق باید به مردم گفته شود -ایلنا| معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس درباره افشای فیش حقوقی برخی مدیران دولتی اظهار کرد: ضابطه‌هایی در رابطه با حقوق مدیران در دولت مشخص شده و این حقوق‌ها براساس شاخص‌های معینی تعیین شده است. ما هم روی این موضوع حساس هستیم و همه تلاش ما براین است که بتوانیم فضای صمیمانه و صحیحی را در این رابطه با مردم داشته باشیم. وی همچنین درباره اقدامات لازم برای رفع آلودگی هوای مناطق جنوب کشور گفت: آلودگی هوا مسائل مختلفی دارد یکی از این عوامل ناشی از ترکیبات نفتی مانند بنزین و مازوت است.

فریدون، مداخله در تعیین رییس بانک رفاه کارگران را تکذیب کرد- ایرنا| حسین فریدون دستیار اجرایی رییس‌جمهور در مورد اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور با تکذیب ادعاهای مطرح شده گفت: انتصاب و تغییر روسای بانک‌ها توسط مجمع عمومی بانک و پس از طی مراحل قانونی صورت می‌گیرد و اصولا فرآیند تعیین مدیرعامل یک بانک در حیطه اختیارات و وظایف دستیار اجرایی رییس‌جمهور نبوده است. وی ضمن ابراز تاسف عمیق از اظهارات خلاف واقع قاضی‌سراج افزود: این اظهارات را موجب هتک حیثیت افراد در رسانه‌ها و مخدوش شدن جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور می‌دانم و در عین حال حق پیگیری قانونی به جهت هتک حرمت و افترا را برای خود محفوظ می‌دانم.

ماجرای حقوق‌های نجومی، باید از نظام پاک شود - فارس| حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه راهپیمایی روز قدس در رابطه با ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی گفت: این ماجرا غده چرکینی است و فراتر از بحث‌ها و جریانات سیاسی همه باید تلاش کنیم از نظام پاک شود. وی ادامه داد: همه ما مسوولان وظیفه داریم در رابطه با این موضوع کوتاه نیاییم، در این رابطه یک زخم ایجاد شده و این زخم هرچه زودتر باید مداوا شود. کسی که خالصانه در نظام کار می‌کند نباید به خاطر زیاده‌خواهی و فساد چند مدیر حیثیتش از بین برود. محمدیان همچنین تصریح کرد: مردم ما باعث شدند تا آرمان فلسطین زنده بماند و امروز مشخص شده که چه کسانی واقعا طرفدار آرمان فلسطین هستند و چه کسانی در این رابطه فقط شعار می‌دهند.

قدردانی ناطق از موضع رییس‌جمهوری درباره فیش‌های حقوقی-ایرنا| رییس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری درباره فیش‌های حقوقی نجومی و برخورد دولت با آن گفت: در سخنرانی 21 ماه مبارک رمضان به این موضوع اشاره و از رییس‌جمهوری تشکر کردم که اعلام کرده ما با آن برخورد می‌کنیم و اقداماتی را نیز انجام داده است. علی‌اکبر ناطق‌نوری دیروز با حضور در راهپیمایی روز جهانی در جمع خبرنگاران افزود: البته مهم این است که باید جلو آن منفذهای فرار قانونی گرفته شود و نگویند که این شرکت خصوصی است، یا این آیین‌نامه داخلی دارد و باید دولت جلو این استثناها را بگیرد و یک لایحه دو خطی به مجلس ارائه دهد تا همه این استثناها حذف شود وهمه تحت نظام پرداخت قرار بگیرند.

اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری در راه بهارستان-ایسنا| محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت می‌گوید: در آینده نزدیک نحوه برخورد دولت با کسانی که از حقوق‌های غیرمتعارف استفاده کرده‌اند، به‌ویژه آنهایی که با تخلف از این حقوق‌ها برخوردار شده‌اند را خواهید دید. در اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، همه اینها را زیر شمول این قانون می‌آوریم تا هیچ حفره‌یی نباشد. این اصلاحیه را در همین ماه یا حداکثر ماه آینده به مجلس خواهیم فرستاد تا این راه‌ها بسته شوند. سخنگوی دولت در بازدید از یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب می‌گوید: درباره فیش‌های حقوقی، یکی از اتفاقاتی که در دولت قبل افتاد، ازبین‌بردن سازمان مدیریت به عنوان مغز نظارت بر دستگاه‌های دولتی بود. این سازمان در دولت فعلی دوباره احیا شد اما گویا نظارت آن‌قدر که باید دقیق نبوده که عده‌یی توانستند، چنین دریافتی‌هایی داشته باشند. البته این ارقام در مقابل فسادهای دولت قبل ناچیز است اما تاثیر روانی و زیادی روی جامعه می‌گذارد و مخالفان دولت می‌توانند درباره آن تبلیغات کنند. نیروی دریایی راهبردی ارتش، امنیت را برای آبراه‌ها و شناورهای کشورمان در آب‌های آزاد و بین‌المللی به صورت کامل تامین کرده‌اند.

استقبال ایران از عادی‌سازی روابط میان ترکیه و روسیه- ایلنا| بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از آغاز روند عادی‌سازی روابط میان ترکیه و روسیه استقبال کرد. وی افزود: ایران امیدوار است عادی شدن روابط این دو کشور بتواند تامین‌کننده منافع ملت‌های روسیه و ترکیه و تمام مردم منطقه باشد و موجب تحکیم همکاری‌ها، ثبات و آرامش در منطقه و نیز مبارزه با پدیده شوم و نفرت‌انگیز تروریسم شود. قاسمی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است هر چه زودتر شاهد به نتیجه رسیدن این روند مثبت میان جمهوری ترکیه و فدراسیون روسیه باشیم.

تاکید پوتین بر پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا- ایرنا| ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌های این کشور در خارج از روسیه، با ابراز امیدواری نسبت به پیوستن چین، هند و پاکستان به اتحادیه اقتصادی اورآسیا گفت که روسیه می‌خواهد ایران در آینده‌یی نزدیک به مشارکت گسترده بازرگانی-اقتصادی در فضای اوراسیا بپیوندد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد دوباره از سابقه طرح فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیز ایران به عنوان یک تهدید نظامی از سوی غرب به ویژه امریکا گفت: تهدید هسته‌یی تخیلی از طرف ایران که به بهانه آن استقرار سامانه موشکی (امریکا) در اروپا توجیه می‌شد، دیگر به گذشته سپرده شده است.

امیدواریم آثار لغو تحریم‌ها احساس شود- ایسنا| جان برنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باوجود کاهش تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در مسیر سرمایه‌گذاری در ایران چالش‌هایی وجود دارد، گفت: اکنون ما در حال انتقال به شرایط جدیدی هستیم که بر اساس آن، آنچه طبق برجام مجاز است، محقق شود. ما خیلی امیدواریم که آثار این مساله هر چه زودتر در زندگی مردم احساس شود چراکه این اتفاق، به مسیری که رییس‌جمهور روحانی و دیگر میانه‌روهای ایران پیش گرفته‌اند، اعتبار می‌بخشد. در هر حال این مساله زمان می‌برد و ممکن است عده‌یی از این مساله سرخورده و عصبانی باشند اما من می‌دانم که دولت ما تلاش می‌کند به تعهدات و وظایفی که در برجام دارد، عمل کند. در هر حال این مساله کمی زمان می‌برد.

اطلاعیه سفارت ایران به مسافران ترکیه- آنا| سفارت ایران در آنکارا با صدور اطلاعیه‌یی بر رعایت توصیه‌های ایمنی در سفر و اقامت در ترکیه و خودداری از تردد در مراکز پر رفت و آمد تاکید کرد. در این اطلاعیه آمده است؛ از عموم هموطنان مقیم و مسافران گرامی عازم شهرهای مختلف ترکیه درخواست می‌شود در ایام اقامت حتی‌المقدور از حضور در مراکز تجمع و پر رفت و آمد خودداری کرده و به توصیه‌های مقامات ذی‌صلاح امنیتی ترکیه دقت کنند. این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین ضمن آرزوی سلامت برای هموطنان گرامی انتظار می‌رود، در صورت بروز هرگونه مشکل یا حادثه غیرمترقبه سریعا با سفارت یا یکی از نزدیک‌ترین سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تماس حاصل کنند تا ضمن پاسخگویی اقدام مقتضی انجام گیرد.


امیدوارم تعهد تحویل اس 300 به ایران تا پایان سال کاملا اجرایی شود- فارس- ایوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران اعلام کرد که مسکو امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی تمام تعهدات این کشور برای تحویل اس 300 به ایران اجرایی شود. به گزارش ایتارتاس وی در جمع خبرنگاران افزود: من خیلی امیدوارم که طرف روسی به همه تعهدات قراردادی خود عمل کند و امیدوارم که این موضوع تا پیش از پایان امسال (2016) اتفاق بیفتد لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، 24فروردین امسال با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر