روحانی: ملت فلسطین تنها نیست؛ این پیام ملت ایران است

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۳۳

ردپای فیش‌های حقوقی، اقتدار موشکی و انتخابات 96 در راهپیمایی روز قدس


بنابه رسمی که از سال‌های ابتدایی انقلاب به یادگار مانده است؛ دیروز نیز راهپیمایان روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در مسیرهای 9گانه تهران و نیز دیگر شهرهای سراسر کشور برای آزادی مردم مظلوم فلسطین شعار سردادند و آزادی قدس شریف را خواستار شدند. همانطور که از روزهای قبل اعلام شده بود افراد زیادی از چهره‌های دولتی همراه با مردم در مراسم روز قدس حاضر شدند تا همبستگی ایرانیان در دفاع از حقوق مظلومان پیش روی رسانه‌های گروهی نمایان شود. مراسم راهپیمایی روز قدس دیروز از ساعت 10:30 با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در تهران و 850 شهر ایران آغاز شد. رییس‌جمهور، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اطلاعات، وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده سپاه، استاندار تهران و... از مسوولانی بودند که در دقایق اولیه شروع راهپیمایی در کنار مردم به راهپیمایی پرداختند. چهره‌های سیاسی و نظامی ضمن حضور در راهپیمایی روز قدس، به اظهارنظر در رابطه با موضوعاتی همچون فیش‌های حقوقی، اقتصاد مقاومتی، توانایی نظامی ایران و... پرداختند. رییس‌جمهوری در جریان راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود گفت: «یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.»


امنیت از آرمان‌های مهم مردم منطقه است

حسن روحانی رییس‌جمهوری در جریان راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس با بیان اینکه ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود گفت: «ما در سایه ایستادگی و مقاومت به‌طور قطع به پیروزی دست خواهیم یافت.»

به گزارش ایرنا، روحانی دیروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: «مردم مسلمان یکی از آرمان‌هایشان در منطقه، امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.»

وی با اشاره به اینکه ملت مسلمان فلسطین 70سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند، ادامه داد: «اشغالگران این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.»رییس دولت یازدهم اظهارداشت: «رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و امریکا در منطقه است.»روحانی ادامه داد: «امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست. امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.»رییس‌جمهوری اضافه کرد: «به‌طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.»


آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خیل راهپیمایان پیوست

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر سال در مراسم روز قدس حاضر است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی روز قدس حضور یافت و به خیل عظیم راهپیمایان پیوست. مردمی که در مراسم راهپیمایی روز قدس حاضر بودند با دیدن رییس مجمع تشخیص مصلحت به استقبال وی رفتند. در طول مسیر راهپیمایی، مردم با شعارهای «مرگ بر اسراییل، درود بر خامنه‌ای سلام بر هاشمی، خامنه‌ای زنده باد هاشمی پاینده باد، هاشمی هاشمی خدا نگهدارتو» آیت‌الله هاشمی را همراهی کردند.

وی در حین راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «مردم امروز یک‌صدا و همدل با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.»آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تاکید براینکه این حضور پرشور در آینده فلسطین و مردم آن نقش مهمی خواهد داشت، گفت: «صداوسیما باید این حماسه را به خوبی به نمایش بگذارد.»رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «دوستان سابق فلسطینی‌ها، آرام گرفته و سکوت اختیار کرده‌اند و حوادث منطقه نشان می‌دهد که باید هوشیارتر از سابق باشیم.»


حضور مردم نشانه حساسیت آنها نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان است

علی لاریجانی، رییس مجلس دهم گفت: حضور مردم نشانه حساسیت آنها نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان است. لاریجانی با بیان اینکه حضور مردم نشانه عزت ملت ایران است، اظهار داشت: این حضور نشان می‌دهد که ملت ایران چقدر نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان حساس هستند و می‌دانند که باید ید واحد باشند.


ظریف: سیاست‌های اشغالگرایانه بزرگ‌ترین مشکل منطقه است

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه از سایر مقاماتی بود که حضورش در راهپیمایی روز قدس با استقبال مردم و توجه رسانه‌ها روبه‌رو شد، ظریف که در ساعات ابتدایی مراسم روز گذشته به راهپیمایان پیوسته بود در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: «سیاست‌های اشغالگری در منطقه ما بزرگ‌ترین مشکل منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی است.»به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران، افزود: «متاسفانه گروه‌های تکفیری و حامیان آنها امسال و سال‌های گذشته با حمایت رژیم صهیونیستی حرکت‌های‌شان را به جای مقابله با رژیم صهیونیستی به سمت مسلمانان سوق دادند و این یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که جهان اسلام و جهان را تهدید می‌کند.»

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، خاطرنشان کرد: «تکفیری‌ها تاکنون حتی یک حرکت علیه رژیم صهیونیستی نکردند و همه تهدیدات‌شان متوجه جهان اسلام بوده است. امروز در برابر افکار عمومی جهان اسلام نقش پلیدشان مشخص‌تر می‌شود که دشمن جهان اسلام رژیم صهیونیستی است و این گروه‌های تکفیری در جهت اهداف آن رژیم و طرفدارانش حرکت می‌کنند.»

در مساله فیش‌های نجومی،مدیران لایق زیرسوال نروند

آیت‌الله احمد خاتمی خطیب جمعه تهران نیز با اشاره به مساله فیش‌های حقوقی، گفت: «قصه حقوق‌های نجومی مساله کشوری است که همه ذهن‌ها هم متوجه آن است و مقام معظم رهبری هم تذکر دادند.»

به گزارش ایسنا، خاتمی با بیان اینکه در موضوع حقوق‌های نجومی و حقوق بگیران باید استثناء دیده شود چراکه این قاعده کلی نیست و نباید مدیران قابل و لایق زیرسوال بروند، تصریح کرد: «هم اصل مساله نباید سیاسی شده و مایه تسویه جناحی قرار گیرد و هم مقابله با آن باید مقابله زیربنایی باشد.»وی اضافه کرد: «با عزل چند مدیر مساله جوابگو نخواهد بود و باید منافذ ورودی بسته شود. دولت باید اقدام کرده و مجلس شورای اسلامی هم همکاری داشته باشد.»خاتمی افزود: «در این موضوع مساله آمران وعاملان مطرح می‌شود بنابراین هم آمران و هم واسطه‌هایی که چنین افرادی را در این پست‌ها دست وپا کردند باید پیگیری شوند.»


قصور سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

در موضوع فیش‌های حقوقی

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در مجلس دهم در مراسم راهپیمایی روز قدس و در شرایطی که با پرسش‌های خبرنگاران درباره حقوق‌های نامتعارف مواجه شده بود، گفت: «سوال بسیار جدی و مهم این است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با این مساله چه کرده‌اند.»این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیش‌های حقوقی خاطرنشان کرد: «درحالی که مردم برای دریافت وام‌های ۲ الی ۳میلیونی دچار مشکل هستند، این توقع از مدیران ارشد وجود دارد که هر چه بیشتر به مردم توجه داشته باشند.»محمدرضا عارف اظهار داشت: «روز قدس، روز همبستگی امت اسلامی است که به عنوان وحدت ملت مسلمان

انتخاب شده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر