حاضرم فیش حقوقی مدیران را منتشر کنم

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۶۱

رییس سازمان سینمایی درباره احتمال انتشار فیش‌های حقوقی مدیران سازمان سینمایی گفت: من خیلی دوست دارم که این فضای آرام در سینما را حفظ کنیم. ما آمادگی داریم فیش‌های قبلی مدیران فعلی و قبلی را منتشر کنیم هرچند این کار‌ها را خیلی درست نمی‌دانیم اما اگر این کار را بکنیم شما‌ها متحیر می‌شوید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله ایوبی درباره آخرین وضعیت قاچاق فیلم‌ها گفت: در یک سال گذشته تقریبا هیچ شکایتی از فیلمسازانی که بگویند فیلمشان قاچاق شده نداشتم و امروز معضل قاچاق فیلم‌ها با مدیریت آقای ابطحی تقریبا حل شده است و فقط هفته پیش یک مورد بود که حل شد. البته مبارزه باقاچاق یک اراده و عزم جمعی می‌خواهد و من همین جا از نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای این کار تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر رویکرد شورای صدور پروانه نمایش و پروانه ساخت گفت: هیچ مساله جدیدی اتفاق نیفتاده است و ما تغییر رویکردی نداشتیم. ما یک شورای پروانه نمایش داریم که تنها مرجع صدور و تصمیم‌گیری درباره فیلم‌هاست و با‌‌ همان حساسیت‌هایی که سال‌های قبل وجود داشته، فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

وی درباره فیلم بارکد گفت: یک فیلمی نمایش داده شد بعد مشخص شد که موسیقی فیلم مشکل دارد. با هماهنگی بین تهیه‌کننده فیلم و شورای صدور پروانه نمایش و با هدف صیانت از سینما و جلوگیری از تنش‌هایی که برخی می‌خواهند دوباره وارد سینما کنند؛ اصلاح کوچکی به فیلم وارد شد.

ایوبی درباره ساخت فیلم مولانا در هالیوود و اینکه چرا در داخل فیلمی درباره مولانا ساخته نمی‌شود نیز گفت: من از ابتدای ورود به سازمان سینمایی دنبال ساخت فیلم درباره مولانا بودم و چند فیلمنامه را نیز خواندم ولی این فیلم‌های تاریخی هزینه‌های زیادی دارد و وضع بودجه ما نیز خوب نیست. با این بودجه حداقلی برای کار بزرگ مشکل داریم و خیلی مواقع پروژه‌های تولید مشترک را کلید می‌زنیم اما وقتی به اجرا می‌رسیم حتی بودجه نداریم که ۵ درصد هم مشارکت کنیم، باید سعی کنیم بر این فیلم مولانا که ساخته می‌شود، تاثیر بگذاریم زیرا مولانا ایرانی است و سازندگان فیلم نمی‌توانند بدون مراجعه به گنجینه ایرانی این فیلم را بسازند.

وی درباره قول روحانی درباره نمایش فیلم‌هایی که توقیف شده بودند، گفت: من یادم نمی‌‌آید که آقای روحانی در ابتدای آمدنش چنین قولی داده باشد اما تعداد فیلم‌هایی که بدون دلیل در دولت‌های قبل اکران نشده در این دولت اکران شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر