اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۴۵

۷ ایرلاین در نوبت دریافت مجوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون ۷موافقتنامه اصولی برای تاسیس ایرلاین صادر شده، گفت: هر ایرلاین باید حداقل ۳۵۰میلیارد تومان سرمایه و ۵فروند هواپیمای ملکی داشته باشد.

به گزارش مهر، مقصود اسعدی‌سامانی بااشاره به تقاضای تاسیس ایرلاین جدید، گفت: از اواخر سال گذشته ۷موافقتنامه اصولی برای تاسیس ایرلاین صادر شده است اما تاکنون هیچ‌کدام موفق به دریافت مجوز نشده‌اند. وی با بیان اینکه مطابق با دستورالعمل هر ایرلاین برای تاسیس باید حداقل ۳۵۰میلیارد تومان سرمایه داشته باشد، افزود: همچنین شرکت‌ها باید ۵فروند هواپیمای ملکی داشته باشند تا مجوز دریافت کنند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه دستورالعمل تاسیس ایرلاین جدید از سال گذشته ابلاغ شده است، اظهار کرد: متقاضیان باید طرح توجیهی تهیه کرده و سپس این طرح در کمیته‌های مربوطه بررسی می‌شود و اگر تایید شد، موافقت اصولی می‌گیرد. سامانی بااشاره به اینکه پس از دریافت موافقت اصولی به سمت دریافت مجوزهای فعالیت هوانوردی می‌رود، گفت: در حال حاضر این شرکت‌های متقاضی، پروسه‌های مالی و اداری را طی می‌کنند. وی با اعلام اینکه اگر کفایت مالی متقاضیان به اندازه کافی باشد به‌طور حتم مجوزها را دریافت می‌کنند، افزود: ایرلاین‌هایی هم که موافقت اصولی گرفتند، فعلا در انتظار دریافت مجوز یا تامین ناوگان خود هستند. اظهارات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص موافقت‌نامه اصولی ایرلاین‌ها درحالی منتشر می‌شود که وی پیش‌تر تعداد هواپیما را از شروط مهم تاسیس شرکت هواپیمایی دانسته بود. به گفته وی، طبق آیین نامه شرایط تاسیس شرکت هواپیمایی، متقاضیان باید حداقل 5فروند هواپیما در اختیار داشته باشند و سازمان هواپیمایی به متقاضیان ایجاد شرکت هواپیمایی که کمتر از 5فروند هواپیما دراختیار داشته باشد، اجازه تاسیس را نمی‌دهد.


اختصاص یک‌میلیارد تومان

به راه روستایی در سال 94

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه گفت: سال گذشته از ۵۵۰میلیارد تومان اعتبار ملی راه روستایی یک‌میلیارد تومان اختصاص یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین میرشفیع در نشستی خبری با بیان اینکه ۲۰۰هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور داریم که ۱۰۵هزار کیلومتر آن آسفالت و ۹۵هزار کیلومتر آن خاکی است، گفت: البته این راه‌های خاکی در مناطقی با جمعیت روستایی بسیار پایین است که برخی از آنها راه شبکه‌یی و برخی راه روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه حدود ۴هزار پروژه در روستاها داریم و امروز برخورداری جمعیتی روستاها از راه روستایی 91.5درصد است، افزود: درواقع از 21.5درصد جمعیت روستایی کشور 91.5درصد از راه آسفالت برخوردار هستند و ۹۹درصد راه دسترسی روستایی دارند. سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه برنامه داریم تا سال آینده برخورداری جمعیتی روستاییان از راه آسفالت به ۹۵درصد برسد، اظهار کرد: در این باره مطالعات شبکه کامل شده و نسبت عدم برخورداری شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از ۵۵۰میلیارد تومان اعتبار فقط یک‌میلیارد تومان پرداخت شد، افزود: امسال نیز ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای ما در نظر گرفته‌اند که پیش‌بینی می‌شود اختصاص نیابد که اینها از محل اعتبارات ملی است. همچنین برای ارتباط استانی هم از ردیف ماده ۸۰ اختصاص نیافت درواقع ۳درصد بودجه کشور کنار گذاشته می‌شود تا به نسبت محرومیت شهرستانی توزیع شود که این رقم هم اختصاص نیافت.


فعالیت 310سایت غیرمجاز گردشگری در کشور

آخرین بررسی‌های جامعه گردشگری الکترونیکی ایران حاکی از فعالیت 310 سایت گردشگری فاقد مجوز است که به مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا برای پیگیری و برخوردهای قانونی معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، حسن تقی‌زاده انصاری، رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، گفت: براساس تفاهمنامه‌یی که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری که با شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا داریم، گزارش تخلف‌ها و سایت‌های غیرمجاز را برای برخوردهای قانونی شناسایی و متخلفان را به دستگاه‌های مجری معرفی می‌کنیم. او سپس نسبت به افزایش تعداد سایت‌های نامعتبری که خدمات گردشگری عرضه می‌کنند، هشدار داد و اظهار کرد: افزایش تعداد این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار قیمت‌های جذاب و وسوسه‌برانگیز و البته ارزان‌تر از محصولات دفاتر خدمات مسافرتی سبب گرایش بسیاری از مردم به این سایت‌های اینترنتی و حتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و دهان به دهان شدن آنها شده است.

انصاری توصیه کرد: بسته‌های سفر خود را در صورت خرید اینترنتی حتما با رعایت نکات امنیتی و از سایت‌های معتبر و شناخته شده، وابسته به شرکت‌های گردشگری دارای مجوز تهیه کنید.


پیشرفت قراردادی مسکن مهر به ۹۳درصد رسید

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر مربوط به پیشرفت قراردادی مسکن مهر بوده و صحیح است، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها نسبت به برنامه نیز از ۹۵درصد عبور کرده است. احمداصغری‌ مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: در بهمن‌ سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر نسبت به برنامه 94درصد و نسبت به قرارداد 91درصد بود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی قراردادی پروژه‌های مسکن مهر 93درصد است. وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را نسبت به برنامه اعلام نکرده و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها نسبت به برنامه نیز از 95درصد عبور کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر