اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۳۷

رتبه اول برخورداری خانوار از اینترنت- شاهرود

مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری سمنان درباره وضعیت برخی شاخص‌های فناوری اطلاعات استان، گفت: سمنان رتبه اول برخورداری خانوار از اینترنت را با۵۰درصد دراختیار دارد. علی مرادی‌حقیقی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن بیان اینکه سمنان از نظر شاخص توسعه‌یافتگی فناوری اطلاعات دومین استان بعد از تهران است، ابراز داشت: از سال۸۹ تا سال۹۴ همواره سمنان، در زمره سه استان برتر کشور در حوزه فناوری اطلاعات بوده و تکمیل سیستم ‌تیری جی و راه‌اندازی سیستم فور جی در استان از مهم‌ترین برنامه‌های اپراتور‌های همراه برای سال۹۵ در استان هستند.


تبلیغات منفی عامل کاهش مصرف شیر

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: تبلیغات منفی نسبت به شیر پاستوریزه مبنی بر وجود روغن پالم و غیره در ذهن مردم وجود دارد، این عامل سبب تمایل مستقیم آنها به تهیه شیرخام است، برای حفظ سلامت افراد باید در این ارتباط تمهیدات لازم اندیشیده شود. علیرضا رفیعی‌پور، دیروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان افزود: همچنین کارخانه‌های لبنی به‌دلیل مباحث مالی نتوانسته‌اند برای خرید شیر خام از دامداران جاذبه ایجاد کنند. وی اضافه کرد: در فصول گرم سال به شکل طبیعی حجم خرید شیر توسط کارخانه‌ها کاهش می‌یابد و عرضه مستقیم شیر خام بیشتر رونق می‌گیرد و این مهم باید مورد توجه مسوولان باشد.


مقام دوم جوجه‌ریزی مرغ گوشتی

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با تشریح جایگاه دامپزشکی استان در کشور گفت: این استان در سال گذشته با 79میلیون جوجه‌ریزی برای تولید مرغ گوشتی، رتبه دوم جوجه‌ریزی در کشور را به خود اختصاص داد. محمودرضا وفایی روز گذشته در آیین معارفه نخستین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گالیکش افزود: گلستان با دارا بودن حدود 300هزار راس دام سنگین، دو میلیون راس دام سبک، یک‌هزار واحد مرغداری گوشتی و مزارع پرورش میگو و زنبور عسل که در شرایط خوب و مراقبت بهداشتی قرار دارند، منبع تولید و پخش تولیدات و فرآورده‌های دامی در استان و کشور است.


درختان کهن شیراز خشک ‌شده‌اند

رییس شورای اسلامی شهر شیراز خواستار واگذار برخی اماکن تاریخی و گردشگری به شهرداری شد و گفت: درختان کهن در برخی اماکن مانند حافظیه و سعدیه خشک ‌شده‌اند. غلام مهدی حقدل دیروز در نشست علنی شورای شهر شیراز که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در شیراز بافت 365هکتاری فرهنگی تاریخی داریم که در آن حریم اماکن میراثی بسیار وسیع دیده‌ شده و از این نظر هیچ اقدام عمرانی در آن ممکن نیست و ترک منطقه توسط مردم اصیل و حاشیه‌نشینی در مرکز شهر را رقم‌زده است.


بسته شدن پرونده پروژه‌های مسکن‌ مهر زنجان

معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: پروژه‌های مسکن ‌مهر استان زنجان باید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در زمان مقرر به اتمام برسد. جواد رحمتی دیروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های مسکن‌ مهر در استان زنجان باید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در زمان مقرر به اتمام برسد، افزود: گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، حاکی از آن است که پروژه‌هایی که با میانگین پیشرفت فیزیکی 95درصد مواجهند را می‌توان طبق برنامه پیش‌بینی شده به اتمام رساند، اما درخصوص سایر پروژه‌ها از برنامه‌ریزی‌ها عقب هستیم. وی تصریح کرد: اگر به‌دنبال تحقق برنامه‌ها در این زمینه یعنی بسته شدن پرونده پروژه‌های مسکن‌ مهر در استان هستیم، باید موانع و مشکلاتی که تا به امروز باعث شده روند اجرای پروژه‌های باقی‌مانده به کندی صورت گیرد، هر‌چه سریع‌تر مرتفع شده و امسال شاهد بهره‌برداری از همه پروژه‌های مسکن ‌مهر و تحویل آنها به متقاضیان باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر