الف) خدمات مورد نیاز صادرکنندگان
تهیه فهرست واردکنندگان
بررسی و مطالعه مستمر بازار
بررسی شرایط بازار؛ تعرفهها، سهمیهها، موانع غیر تعرفهای و غیره
شناسایی منابع؛ ترخیص کاران گمرکی، شرکتهای حمل و نقل، شرکتهای ارائهدهنده خدمات بازاریابی، نمایشگاهی و حقوقی
شناسایی عرضهکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور
چگونگی ایجاد دفتر یا اعطای نمایندگی
بررسی قیمتها و ساختار قیمتگذاری
تهیه فهرست نمایشگاهها و رویدادهای پیشنهادی
اطلاعات رقبا
اعتبارسنجی (تقریبی) طرفهای تجاری بالقوه خارجی
پشتیبانی از شرکتهای داخلی برای انجام سفرهای تجاری یا شرکت در نمایشگاهها شامل: کمک در تهیه برنامه، همراهی در انجام ملاقاتها و پیگیری
ب) خدمات مورد نیاز واردکنندگان خارجی
تهیه فهرست صادرکنندگان داخلی
تهیه فهرست نمایشگاههای تجاری داخل کشور
ارائه توصیههای لازم جهت کسب و کار با ایران
اعتبارسنجی (تقریبی) طرفهای تجاری بالقوه داخلی
ج) خدمات مورد نیاز سازمان توسعه تجارت
اجرای آن بخش از برنامههای دو جانبه مرتبط با رایزنان بازرگانی و ارسال گزارش به موقع و همچنین ارائه نظرات اصلاحی در صورت لزوم
انجام مطالعات بازار
بازدید از شرکتها و موسسات علاقهمند به کار با ایران
نمایشگاهای تجاری:
تجزیه و تحلیل نمایشگاههای که حضور شرکتهای ایرانی در آن توصیه میشود
انجام مذاکره برای عقد قرارداد اجاره فضای نمایشگاه و خدمات مربوطه
اطلاعرسانی به واردکنندگان در خصوص حضور نمایشگاهی
حضور در نمایشگاه و پیگیری دستاوردها
4. هیاتهای تجاری:
تعیین تاریخ مناسب
تهیه برنامه برای هر شرکت
ارائه توصیههای ضروری به اعضای هیات
پیگیری
سازماندهی تدارکات؛ حمل و نقل داخلی، هتل و...
5. آسیبشناسی رفتار تجاری کشور و بررسی موانع توسعه تجارت کالا و خدمات با بازار هدف.
6. شناسایی سیاستها و برنامههای تشویقی و ترویجی کشور هدف در زمینه تولید و تجارت.
7. شناسایی افراد ذینفوذ در تولید و تجارت و برقراری ارتباط با آنها، علیالخصوص ایجاد ارتباط با اتاقهای بازرگانی، اتحادیهها و تشکلهای تجاری در حوزه ماموریت و بررسی راهکارهای همکاری با آنها در راستای توسعه روابط.
8. همکاری در برگزاری سمینارها و اجلاسهای کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هدف بر اساس برنامههای از پیش تعیین شده سازمان و پیگیری مفاد موافقتنامههای تجاری، بازرگانی و اقتصادی ایران با کشورهای هدف.
9. ارسال مستمر گزارشات، مشروح ملاقاتها، اطلاعات و اخبار تجاری.
د) همکاریهای صنعتی
تهیه مستمر گزارشهای تخصصی در بخش صنعت و معرفی صنایع برتر کشور هدف
انعکاس مناقصات صنعتی
تلاش در خصوص پیگیری تفاهمات بخشهای ذیربط در حوزه صنایع
شناسایی شرکتهای صادرکننده و تولیدکننده Hightech و ایجاد ارتباط با شرکتهای مرتبط ایرانی
انعکاس تجربیات شرکتهای مهم صنعتی در زمینه بازاریابی کالاهای صادراتی به طرف ذیربط ایرانی
برقراری ارتباط میان سازمانهای تخصصی صنعتی کشور هدف و ج. ا. ایران
تهیه گزارش درخصوص سرمایهگذاری خارجی در طرحهای صنعتی کشور هدف
ذ) همکاریهای معدنی
تهیه گزارشهای تخصصی و مستمر در خصوص وضعیت معادن کشور هدف
تهیه گزارش درخصوص سرمایهگذاری خارجی در طرحهای معدنی
انعکاس مناقصات و مزایدهها در بخش معادن
و) سرمایهگذاری
معرفی پروژههای آماده سرمایخگذاری کشور در بخشهای مختلف و جذب سرمایهگذاری خارجی