روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۰۳

ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس-خبرآنلاین| حسن روحانی رییس‌جمهوری، قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ سوم خرداد ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و 17خرداد 95 به تایید شورای نگهبان رسیده و درحال حاضر از سوی دولت یازدهم برای اجرا ابلاغ شده است.

امیدواریم ظریف به زودی از اردن دیدن کند- ایرنا| ناصر جوده، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در حاشیه ضیافت افطار وزارت خارجه این کشور در گفت‌وگو با مجتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان با تشکر از پیام مودت‌آمیز محمدجواد ظریف، ابراز امیدواری کرد که وزیر امور خارجه ایران در آینده نزدیک از اردن دیدار کند. وی افزود: امیدوارم با سفر ظریف به اردن زمینه رایزنی‌های دیپلماتیک میان دو کشور فراهم شود. فردوسی‌پور نیز در این گفت‌وگو با ابلاغ مراتب تبریک وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همتای اردنی به مناسبت انتصاب مجدد وی بر ضرورت رایزنی‌ها و دیدار‌های متقابل به ویژه برگزاری کمیته‌های مشورتی، سیاسی و امنیتی بین دو کشور تاکید کرد.

حکم مصادره ساختمان غیردولتی ایرانی در تورنتو صادر شد- ایسنا| دادگاهی در کانادا دستور مصادره یک ساختمان غیردولتی ایران در این کشور را به نفع قربانیان حوادث تروریستی امریکا صادر کرد. به نوشته روزنامه تورنتو استار، دادگاهی در ایالت اونتاریو کانادا هفته گذشته با رد استدلال‌ها درخصوص مصونیت دولت ایران از مصادره اموال طی حکمی اعلام کرد که ساختمان متعلق به مراکز فرهنگی غیردولتی ایران واقع در منطقه نورت یورک تورنتو به عنوان غرامت به قربانیان امریکایی حوادث تروریستی اختصاص یابد. به نوشته این روزنامه کانادایی، پرونده مربوط به این ساختمان و حکم دادگاه درحالی مطرح شده که دولت کانادا به دنبال از سرگیریی روابط خود با ایران است که در دولت محافظه‌کار پیشین این کشور در سال 2012 قطع شده بود.

هیات‌های بلندپایه تجاری ژاپن به زودی به ایران می‌آیند- ایرنا| هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام دفاتر بزرگ ژاپنی در تهران تعداد کارکنان خود را دو تا سه برابر افزایش داده‌اند، افزود: امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری و باز شدن خط اعتباری 10میلیارد دلاری برای به ثمر رسیدن طرح‌های بزرگ در این کشور امیدوار کننده است. وی گفت: در 8 ماه گذشته شاهد امضای قراردادهای مختلف بین تهران و توکیو هستیم و کشور ژاپن درحال تدارک برای فرستادن هیات‌های بلندپایه به ایران و

از سرگیری تجارت میان دو کشور است.

آژانس موضوع پی .‌ام. دی را بسته است- ایسنا| جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال و اینکه آیا موضوع ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌یی ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل شد یا نه؟ گفت: این گزارش آژانس برآورد کرد که فعالیت‌های تسلیحاتی در گذشته انجام شده است بنابراین هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. منظور من این است که ما تصمیم خود را درباره فعالیت‌های گذشته گرفته‌ایم. ما از ارزیابی‌ نهایی آژانس حمایت کردیم و همچنان همین کار را می‌کنیم. او با اشاره به این گزارش که در آن ادعا کرده بود، بازرسان آژانس در نمونه‌برداری‌های سال گذشته از سایت پارچین ذرات اورانیوم کشف کرده‌اند که حاکی از تلاش‌ ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی است، مدعی شد: وجود این ذرات مطابق با ارزیابی ما از برنامه تسلیحاتی ایران در گذشته است اما این به تنهایی چیزی را ثابت نمی‌کند همچنین آژانس این موضوع را بسته است.

قانون تحدید حدود مرز دریایی ایران و عمان ابلاغ شد- ایلنا| حسن روحانی، رییس‌جمهور قانون موافقت‌نامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان را برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد. لازم به ذکر است که این قانون در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و دوم دی ماه یک هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۵/۳/۱۲ به تایید شورای نگهبان رسیده است.

تاریخ دادگاه رضا ضراب در نیویورک تعیین شد- فارس| روزنامه امریکایی نیویورک ‌تایمز گزارش داده رضا ضراب، بازرگان ایرانی- ترکیه‌یی متهم به دور زدن تحریم‌های ایران، روز 23ژوئن (3تیر) در دادگاه نیویورک محاکمه خواهد شد. رضا ضراب، تاجر ترکیه‌یی-ایرانی اوایل فروردین ماه به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در شهر میامی فلوریدا بازداشت شد. دادستان‌های امریکایی پیش از این با درخواست رضا ضراب برای آزادی به قید وثیقه 50 میلیون دلاری تا زمان رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه مخالفت کردند. آنها می‌گویند این خطر وجود دارد که ضراب با توجه به ثروت هنگفت و ارتباطاتش در کشورهای مختلف در اندیشه گریز باشد.

اولویت اول سفارت و کنسول‌گری‌های ایران در ترکیه توسعه روابط اقتصادی است- فارس|محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه در مراسم ضیافت افطار سفارت ایران در آنکارا با صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. طاهریان‌فرد در این دیدار گفت: امنیت یک عنصر جمعی و پیوسته است و امیدواریم با هوشمندی و همکاری جمعی کشورهای منطقه ریشه تروریسم و گروه‌های افراطی مانند داعش خشکانده شده و صلح، ثبات و امنیت مجددا به منطقه بازگردد. وی با اشاره به اولویت‌های ماموریتش در ترکیه گفت: اولویت اول سفارت ایران و سرکنسولگری‌های ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم، توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه است. بنابراین مصمم هستیم تا در جهت تحقق هدف‌گذاری روسای جمهور دو کشور برای رسیدن به حجم 30میلیارد دلاری در امر ارتقای سطح مبادلات اقتصادی دو کشور تلاش کنیم.

تشکیل کمیته رسیدگی به موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف-ایلنا| به دنبال ارسال فهرست مجموعه حقوق‌های دریافتی متوسط یک سال اخیر مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی از سوی اعضای هیات دولت به دفتر معاون اول رییس‌جمهور دستور تشکیل کمیته سه نفره برای رسیدگی و تطبیق این دریافتی‌ها براساس قوانین و مقررات را صادر کرد. جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور همچنین از کمیته مذکور خواسته است در اسرع وقت با بررسی دقیق فهرست‌های دریافت شده از دستگاه‌ها، موارد تخلف در پرداخت‌های صورت گرفته را برای اقدامات بعدی به وی گزارش کنند. ارسال این فهرست بنا به دستور هفته گذشته معاون اول رییس‌جمهور که اعضای هیات دولت را مکلف کرده بود تا فهرست مجموعه دریافتی متوسط یک سال اخیر مدیران ارشد دستگاه‌ها را به فوریت و ظرف یک هفته تا تاریخ 31/3/95 ارسال کنند، صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر