کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸

تعادل همراه‌اول بسترهای فنی را برای ارایه نسل‌های بالاتر تلفن همراه آماده کرده و ارایه اینترنت پرسرعت این اپراتور با نام تجاری «نوترینو»، تنها پس از دریافت مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان‌پذیر است.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را اقدامی در‌خور‌تقدیر از سوی دولت عنوان کرد و گفت: با اجرایی‌شدن این قانون و تلاش کمیسیون در جهت تحقق حق دسترسی مردم به اطلاعات، شاهد شفافیت فعالیت دولت و پاسخگویی بیشتر دولت خواهیم بود.

تعادل در چهارمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری، نقش بازاریابی اینترنتی و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش با اشاره به پتانسیل بالای کشور برای تبدیل شدن به قطب گردشگری منطقه گفت: به منظور معرفی کشور به عنوان قطب گردشگری منطقه و همچنین مبارزه با تبلیغات ناصحیح در خصوص گردشگری کشور می توان از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین در جذب و توسعه توریسم در صنعت گردشگری بهره برد. در این همایش که توسط شرکت کاسپید و فاوا گستر شریف برگزار شد ، تعدادی از اساتید بین‌المللی بازاریابی اینترنتی، به ارائه تازه‌ترین اطلاعات، تکنیک‌ها و دستاوردهای این حوزه پرداختند.

تعادل ال‌جی الکترونیکس دو مدل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری Lبا قیمت مقرون‌به‌صرفه را در IFA 2014 برلین پرده‌برداری خواهد کرد. گوشی‌های LFino و LBello جایگزین گوشی‌های هوشمند مورد علاقه نوجوانان است. مدیران ال‌جی از تصمیم خود برای ارایه گوشی‌های استثنایی با قیمت پایین برای حضور در بازارهای اصلی خبر دادند.

تعادل Sony با Xperia Z2 Tablet تبلتی با باریکی 4/6میلی‌متر و وزن ۴۲۶ گرم برای مدل Wi-Fi و ۴۳۹ گرم برای مدل LTE/3G است. این طراحی برنده جایزه OmniBalance از یک نمایشگر LCD IPS 1/10 اینچی‌ برخوردار است. وضوح صفحه‌نمایش آن 1200x1920پیکسل و تعبیه یک پردازشگر 3/2 گیگاهرتزی چهارهسته‌یی Qualcomm Snapdragon 801 از ویژگی‌های مهم این محصول است.

اگر می‌خواهید با استفاده از برنامه همراه جست‌وجوی گوگل نام رستورانی را به انگلیسی بیابید و بعد‌از‌آن، بخواهید پیش‌بینی آب‌و‌هوا را به ژاپنی انجام دهد، از این پس کار ساده‌تری پیش رو دارید. کاربران این برنامه از‌این‌به‌بعد برای گذر از زبانی به زبان دیگر نیازی به اعمال تنظیمات خاص و دستی در هر بار استفاده ندارند و این کار به‌طور خودکار صورت می‌گیرد.

مایکروسافت تایید کرده که پیش‌نمایش جدیدترین نسخه از ویندوز موسوم به ویندوز9 را 30 سپتامبر یعنی حدود 6‌هفته دیگر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اگر چه محبوبیت بازار برنامه‌های همراه در حال افزایش است و کاربرد آنها هم گسترش یافته، اما واقعیت این است که بسیاری از کاربران دیگر این نوع برنامه‌ها را بارگذاری نمی‌کنند. از زمانی که اپل برای نخستین‌بار فروشگاه آنلاین برنامه‌های خود را برای گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی کرد، این پدیده به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت.

پژوهش دانشمندان ایرانی دانشگاه رایس نشان داد، یک نانوسازه متخلخل سه‌بعدی می‌تواند با داشتن تعادلی از استحکام، سختی و قابلیت انتقال گرما، به حوزه‌هایی مانند نانوالکترونیک، ذخیره گاز و مواد کامپوزیتی دارای عملکرد چندگانه بهره برساند. روزبه شهسواری و نوید سخاوند این پیش‌بینی را با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌یی برای تولید مجموعه‌یی از پیش‌ساخت‌های سه‌بعدی با نیترید‌بور انجام دادند. این ترکیب شیمیایی با استفاده از اتم‌های بور و نیتروژن به‌دست می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر