تعلیق جدایی

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۶۳


فایننشیال تایمز:

گزارش یک این روزنامه به مساله تعلیق کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختصاص دارد که به دلیل قتل نماینده پارلمان این کشور صورت گرفته است. براین اساس، در پی قتل یک نماینده انگلیس در پارلمان که حامی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا بود حامیان و مخالفان خروج انگلیس از این اتحادیه کمپین تبلیغاتی خود را موقتا متوقف کردند. «جو کاکس» ۴۱ساله، از حزب کارگر، با ضربات چاقو و شلیک گلوله به قتل رسیده است. وضعیت او ابتدا وخیم گزارش شده بود و ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. از سال ١٩٩٠ به این‌سو این نخستین مورد قتل یک نماینده پارلمان بریتانیا به شمار می‌رود.

اکونومیست:

این هفته‌نامه سرمقاله شماره جدید خود را به مساله طرح جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اختصاص داده است. طرح «برگزیت» که این روزها به یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل مربوط به انگلیس تبدیل شده است، هنوز اتفاق نیفتاده تاثیر خود را بر شاخص‌های مختلف اقتصادی گذاشته است. آن‌طور که رییس بانک مرکزی امریکا پیش از این اعلام کرده بود، «برگزیت» بر اقتصاد امریکا تاثیرگذار است. جانت یلن، رییس بانک مرکزی امریکا در همین رابطه اعلام کرده بود که طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) یکی از عواملی است که باید در تصمیم‌گیری درخصوص افزایش نرخ بهره در نظر گرفته شود. وی در عین حال گفته بود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روند معاملات و قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

تایم:

این هفته‌نامه جلد خود را به بررسی مسائلی از قبیل حمله اورلاندو اختصاص داده و چرایی این مساله را بررسی کرده است. این حادثه مرگبار که به باشگاهی در اورلاندو صورت گرفته بود، 50 نفر را به کام مرگ کشاند. براساس گزارش خبرگزاری‌ها، در ساعات اولیه پس از انتشار این خبر انگشت اتهام به سمت گروه‌های تروریستی افراطی رفت. گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی «عمر متین» مهاجم 29ساله را «مجاهد خود» دانست و پلیس امریکا نیز اعلام کرد فرد مهاجم پیش و در حین حمله 3 بار در تماس تلفنی با سامانه تلفنی پلیس امریکا به داعش ابراز وفاداری کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر