گالری‌های تهران تابستانی شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۶۲

گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در آخرین روزهای بهار ۹۵ هستند. نمایشگاه «نغمه‌های ربانی» با نمایش ۳۰ اثر خوشنویسی افتتاح

می‌شود. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از آثار خوشنویسی احمد قائم‌مقامی، محمدکاظم سیدخانی و علی دربان رضوی به سبک نستعلیق قرآنی است که ۲۸خردادماه ساعت۱۷ در گالری شماره۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا، این نمایشگاه تا ششم تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آس نیز میزبان نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان از سال ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ است که برای نخستین‌بار اتفاق افتاده است. این نمایشگاه شامل ۳۱پوستر اورجینال سینمای جهان چاپ کشورهای امریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبی است که از یک مجموعه ۹۸ تایی انتخاب شده‌اند. هر ۱۰ روز، پوسترها تغییر خواهند کرد و به‌مدت یک‌ماه این نمایشگاه ادامه خواهد داشت. هر شب ساعت 21:30 نیز یک فیلم سینمایی برای علاقه‌مندان به‌نمایش درخواهد ‌آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌صورت رایگان از ساعت ۱۰ تا ۲۳ از نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای جهان در گالری «آس» واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ دیدن کنند و هر شب از ساعت 21:30 به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره‌انگیزه سینمای جهان بنشینند.

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط «ربنا» در باغ - موزه هنر ایرانی افتتاح شده است. این نمایشگاه که با آثاری از غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، اسرافیل شیرچی، محمد احصایی، محسن دایی نبی، احمد آریامنش، سالار احمدیان، کیخسرو خروش، امید خاکباز، جلیل رسولی، علیرضا سعادتمند، عین‌الدین صادق‌زاده، محمد فلسفی، محمد محمدپور، سعید نقاشیان و مهدی فلاح توسط گروه طراحی و ایده‌پردازی «کژ و راست» و باغ - موزه هنر ایرانی برپا شده، نخستین فعالیت رسمی این گروه هنری است. نمایشگاه «ربنا» تا ۱۱تیر در باغ - موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره‌ ۳۰ از ساعت ۱۸ تا ۲۳ میزبان علاقه‌مندان است. احسان رافتی مجموعه آثار گرافیکی خود را در فرهنگسرای ارسباران به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه شامل ۱۰پوستر، ۳۰ اینفوگرافی، ۱۰طراحی جلد،۱۰شناسنامه مطبوعات،۱۰صفحه‌بندی و ۱۰کاور است که طی ۱۰سال گذشته توسط او طراحی شده است.

این نمایشگاه تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری هنر یک فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا میزبان علاقه‌مندان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر