گروه صنعت خودروسازهای داخلی که خودرو ارزان تولید میکنند از سفارشهایشان عقب هستند، این یعنی بازار کشش دارد و خودروسازان به دلیل تقاضای بالا از تولید عقب ماندهاند که شاید این مساله در مورد خودروهای گرانقیمت درست نباشد. محمدرضا نجفیمنش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان مطلب فوق تصریح کرد: برخی افراد نیز منتظر ارزان شدن خودرو هستند که به اعتقاد نجفیمنش با توجه به سیستم بازار خودرو در ایران این اتفاق صورت نخواهد گرفت. البته در این روزها اخباری مبنی بر کاهش هزینههای تولید خودرو پس از رفع تحریمها شنیده میشود و شاید این به ذهن متبادر کند که با پایین آمدن هزینههای تولید، قیمت نهایی خودرو نیز باید کاهش یابد. اما نجفیمنش این گزاره را رد میکند و میگوید: تاکنون نه دستمزد کارگران و نه نرخ ارز پایین آمده که بخواهیم به کاهش قیمت خودرو امیدوار باشیم؛ بنابراین ایجاد چنین توهم و توقعی در مردم درست نیست. از سوی دیگر نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی به خصوص خدمات پس از فروش آنها به حدی زیاد شده که برخی میگویند قطعاتی که استاندارد ورود به خط تولید را نداشتهاند به نمایندگیهای پس از فروش فرستاده میشود و آنجا مورد استفاده میگیرد. نجفیمنش با رد 100درصدی این ادعا و شایعه خواندن آن میگوید: طبق آخرین نظرسنجی، نمره خدمات پس از فروش حدود 680 از 1000 بوده و بالاترین نمره در دنیا 850 است. این نشان میدهد که خیلی هم نمره مردودی نداریم اما باید برای رسیدن به نمره بالای 750 هدفگذاری کنیم.