اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۴۱

بررسی راهکارهای اصلاحیه قانون مالیات‌ها

در استان مرکزی

اراک| در این جلسه که بازرس کل استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان، فرمانده پلیس آگاهی استان و نماینده دیوان محاسبات همچنین مدیرکل امور مالیاتی و معاونان ایشان هم حضور داشتند درخصوص راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی و چگونگی تعامل بیشتر دستگاه‌های نظارتی با اداره کل امور مالیاتی استان بحث و بررسی شد. سالارفرد، مدیرکل امور مالیاتی استان در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی و همکاری حاضران در جلسه به تشریح اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و طرح جامع مالیاتی پرداخت و افزود با اجرای طرح جامع مالیاتی، مالیات‌ستانی از روش سنتی به روش‌های الکترونیکی و نوین سوق پیدا کرد و با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی به شفافیت و عدالت مالیاتی بسیار نزدیک خواهیم شد. مدیرکل امور مالیاتی استان ضمن بیان فواید طرح جامع مالیاتی همچون شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و کاهش فرارهای مالیاتی و اجرای منویات و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص کاهش اتکای به نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی افزود: یکی از اهداف اصلی طرح جامع مالیاتی اجرای عدالت مالیاتی است و این مهم با اجرای دقیق قانون مالیات‌های مستقیم به خصوص اجرای کامل مواد 169و 169مکرر این قانون که اساس و پایه طرح جامع مالیاتی است، دست یافتنی است. وی در ادامه به جرایم مصوب در اصلاحیه مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و افزود: علاوه بر جرایم مالیاتی مقرر در قانون در صورت خودداری مودی از انجام تکالیف قانونی درخصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌یی در 3سال متوالی همچنین تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران یا معاملات و قراردادهای مودیان دیگر به نام خود برخلاف واقع و نیز تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن و اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن جرم مالیاتی محسوب شده و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد به مجازات‌های درجه 6 محکوم می‌شوند.


زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاران در اردبیل

به کمتر از یک ماه رسید

اردبیل| مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با تلاش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، زمان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران به کمتر از یک ماه رسیده است. هاشم مظفری در نشست ستاد خدمات سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: پیش از این سرمایه‌گذاران در مدت زمان 6 ماه به دلیل پیچیدگی نظام اداری و بروکراسی باید منتظر صدور مجوزها بودند که این مدت درحال حاضر با تلاش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به کمتر از یک ماه رسیده است. وی تصریح کرد: کاهش زمان صدور مجوزها رضایت سرمایه‌گذاران را فراهم کرده و زمینه‌یی به وجود آورده تا تسریع امور حوزه سرمایه‌گذاری را شاهد باشیم. رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل با بیان اینکه امسال کتاب طرح‌های پیش امکان‌سنجی شده برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم می‌آید، گفت: هر چند پیش از این کتاب راهنمای حضور سرمایه‌گذاران تهیه شده ولی نیازمند بازنگری و اصلاح برخی از موارد است که امیدواریم با چاپ طرح‌ها و پروژه‌های پیش امکان‌سنجی شده که به تعداد 160مورد است، زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران بیشتر و بهتر فراهم ‌آید. وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اکثر واحدهای تولیدی ما با مشکل نقدینگی، بدهی به تامین اجتماعی و مالیات همچنین برخورد با قوانین دست و پا گیر دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از رویکردهای اصلی نیز حذف قوانین مزاحم در مسیر سرمایه‌گذاری است که قطعا به این روند می‌تواند کمک کند.


برگزاری سمینار کیفیت توان ویژه

مدیران کارخانجات برق مازندران

ساری| مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری سمینار یک روزه کیفیت توان ویژه مدیران و کارخانجات استان با حضور 300 نفر از کارشناسان و متخصصان و مدیران و مسوولان انرژی شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارخانجات در هتل بادله شهرستان ساری خبر داد. مهندس قاسم شهابی گفت: ارائه برق مطمئن و با کیفیت حق مشتریان مازندرانی است و این نشست‌ها و به‌ کار بستن راهکارها می‌تواند بسیار کارگشا باشد. وی افزود: شرکت توزیع برق مازندران در بهینه‌سازی شبکه‌ها عملکرد 100درصدی دارد. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران حفظ منابع با ارزش انرژی و مدیریت صحیح مصرف یکی از مهم‌ترین موضوعات تمامی کشورها بیان کرد. شهابی با بیان اینکه بهینه‌سازی انرژی به معنای به‌ کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هاست، بهینه‌سازی انرژی را انتخاب الگوی صحیح، ایجاد و به‌ کارگیری روش‌ها، سیاست‌های درست در تولید و توزیع انرژی دانست. وی خاطرنشان کرد: به‌ کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی متضمن بیشترین بازدهی از کمترین میزان انرژی است. مهندس عبدالامیر احمدی‌زاده، کارشناس ارشد توانیر و مهندس مجتبی ثمره، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق جنوب کرمان نیز در این نشست موضوعات؛ چرا باید نگران کیفیت توان بود و این نگرانی از چه وقت آغاز شد؟ هم بندی، ظرفیت‌های خازنی، ضریب قله، اعوجاج و ضریب اعوجاج، ایزولاسیون، بارهای خطی، اختلال توان، بارهای غیرخطی، شکاف، ضریب قدرت، افت ولتاژ، ضربه و افزایش ولتاژ، مسائل کیفیت توان، اختلال فرکانس توان، گذرای و هارمونیک‌های سیستم توان، اتصال زمین و دلایل ان، مسوولیت تامین‌کنندگان و کاربران از انرژی الکتریکی و... را تشریح کردند.


کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری

در صورت جدایی شهرک‌های صنعتی

شهرقدس| به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، محمدصادق کولیوند در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قدس با موضوع حریم شهرستان که با حضور نماینده شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، فرماندار و دادستان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: وضعیت شهرک‌های صنعتی در شهرستان قدس نامشخص است. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت درآمدزایی شهرداری‌ها را در سال‌های آینده به مالیات بر ارزش‌افزوده منوط کرده است در صورت جدایی شهرک‌های صنعتی در سال‌های آینده درآمد شهرداری قدس از مالیات بر ارزش‌افزوده کاهش چشمگیری خواهد داشت. شهردار شهر قدس بیان کرد: از زمانی که هیات دولت بر خلاف قانون دو شهرک صنعتی را در محدوده قانونی شهر قدس مصوب کرده است، ما به عنوان مجموعه مدیریت شهری شکایت خود را تقدیم دستگاه قضایی کرده‌ایم. وی در پایان متذکر شد: شهر قدس در یک قدمی پایتخت قرار دارد اما متاسفانه از دورافتاده‌ترین استان‌ها نیز محروم‌تر است و در همه سرانه‌ها، کمبود دارد که اگر مالیات بر ارزش‌افزوده‌یی که حق این شهر است به صورت اصولی به ما تعلق گیرد تا حد زیادی این مشکل برطرف می‌شود اما اگر شهرک‌های صنعتی هم از شهر جدا شوند ما در چند سال آینده هیچ درآمدی نخواهیم داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر