خروج برزیل از 34 سازمان بین‌المللی به علت بحران مالی

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۲۱

برزیل به علت بحران مالی هم‌اکنون حدود 866 میلیون دلار فقط به سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد بدهکار است. به گزارش رویترز، برزیل اعلام کرد: برای کاهش هزینه‌های دولتی، موضوع خروج این کشور از 34 سازمان بین‌المللی رده میانی را مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در دست بررسی دارد.

یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد: برزیل به علت بحران مالی هم‌اکنون حدود 866میلیون دلار در حوزه‌های مربوط به نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد بدهکار است و دیپلمات‌های این کشور در خارج حتی در پرداخت کرایه خانه مشکل دارند. در فهرست وزارت برنامه‌ریزی و بودجه برزیل درباره سازمان‌هایی که احتمال خروج این کشور از آنها وجود دارد، ‌اسامی سازمان‌هایی مانند سازمان سران ایبرو - آمریکن و نیز 6نهاد وابسته به مرکوسور، بلوک تجاری امریکای جنوبی به چشم می‌خورد. خروج از سازمان‌های بین‌المللی، تازه‌ترین اقدام خوزه سرا وزیر امور خارجه جدید برزیل جهت کاهش هزینه‌ها به شمار می‌رود که قول داده است ضمن پرداخت دیون و بدهکاری‌های این وزارتخانه، جهت موازنه بودجه وزارت خارجه برزیل گام بردارد. هفته گذشته نیز 46 پست وزارت خارجه حذف شد. اما مشکلات این روزهای برزیل تنها به این موارد محدود نشده و سومین وزیر دولت موقت این کشور نیز در ادامه جریان‌های قبلی استعفا کرد. هنریکو ادواردو آلوز وزیر گردشگری برزیل یکی از متحدان نزدیک میشل تمر، رییس‌جمهور موقت این کشور بود که به اتهام فساد مالی از سمت خود کناره گرفت. میشل تمر به دلیل انتصاب سیاستمدارانی که با اتهامات فساد مالی روبه‌رو بوده‌اند در پست‌های وزارتی برزیل در معرض انتقادات شدید قرار دارد. پیش از این میشل تمر معاون رییس‌جمهور برزیل بود.

هنریکو ادواردو آلوز که پیش از این به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تاجران و با نفوذترین سیاستمداران برزیل بود در حال حاضر به اتهام فساد مالی در شرکت نفتی پتروبراس این کشور تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارد. پس از گذشت یک روز از انتشار اظهارات سرژیو ماکادو، رییس پیشین شرکت نفتی پتروبراس در مورد دست داشتن وزیر گردشگری در فساد مالی این کشور، دفتر میشل تمر هنوز دلایل استعفای آلوز را اعلام نکرده است. ادواردو آلوز یکی از 20 سیاستمداری است که به دریافت رشوه از ترانس پترو یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پتروبراس متهم است. وی در نامه‌یی دلایل استعفای خود را اینچنین اعلام کرد: «من نمی‌خواهم برای دولت ناراحتی یا هر نوع مشکلی ایجاد کنم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر