روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۱۱

اختصاص 68 ریال سود هر سهم «کاذر»

شرکت فرآورده‌های نسوز آذر در دوره یک ساله منتهی به پایان اسفندماه 94 معادل 20میلیارد و 490میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 68 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. شرکت فرآورده‌های نسوز آذر صورت‌های مالی یک ساله منتهی به پایان اسفند ماه 94 را حسابرسی نشده منتشر کرد. براساس این گزارش، این شرکت در سال گذشته معادل 669 میلیارد و 856 میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرد. از درآمد این شرکت بهای تمام ‌شده درآمدهای عملیاتی کسر شد و سود ناخالص برابر 58 میلیارد و 398میلیون ریال به دست آمد.

از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای عملیاتی به آن زیان عملیاتی دوره معادل 12میلیارد و 151میلیون ریال محاسبه شد. به زیان عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی اضافه شد و معادل 20میلیارد و 490میلیون ریال سود خالص دوره به دست آمد و بر این اساس مبلغ 68 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 45 میلیارد و 747میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


سود انباشته پایان دوره یاسا تایر و رابر

شرکت یاسا تایر و رابر در دوره 12ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 94 معادل 12میلیارد و 813 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره کسب کرد. شرکت یاسا تایر و رابر صورت‌های مالی یک ساله منتهی به 29 اسفندماه 94 را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. براساس این گزارش«پاسا» در سال گذشته مبلغ یک هزار و 864 میلیارد و 601 میلیون ریال درآمد عملیاتی داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام ‌شده درآمدهای عملیاتی کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 466 میلیارد و 448میلیون ریال رسید. از سود ناخالص دوره نیز هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و هزینه‌های عملیاتی کسر شد و سود عملیاتی دوره به مبلغ 299میلیارد و 869 میلیون ریال رسید. از سود عملیاتی نیز هزینه‌های مالی کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای غیرعملیاتی به آن سود خالص دوره برابر 22میلیارد و 114میلیون ریال به دست آمد و بر این اساس مبلغ 37ریال سود به ازای هر سهم محقق شد. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 12میلیارد و 813 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


«گوهران» شفاف‌سازی کرد

شرکت گوهران امید که هفته آینده عرضه اولیه ۱۰درصدی سهام در فرابورس دارد درباره واگذاری 1.5درصد سهام فولاد مبارکه توضیح داد. سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید که با سرمایه 200میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 10درصد سهام در هفته آینده است، نیامده شفاف‌سازی کرد و درباره واگذاری 1.5درصد سهام فولاد مبارکه توضیح داد.

براساس این گزارش، این عرضه شامل یک میلیارد و 149میلیون و 667 هزار و 97سهم «فولاد» بود که یک‌شنبه 23خرداد به قیمت پایه هر سهم 156تومان و با 20درصد نقد و باقی 4 قسط 6 ماهه واگذار شده است. ارزش سبد سهام این شرکت در سال گذشته حدود 427میلیارد تومان بود که عمده آن مربوط به شرکت‌های بورسی مخصوصا شرکت‌های فولادی است.

اثر مجوز افزایش سرمایه بر «خاهن»

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰و ۱۲۸درصدی برای پتروشیمی مارون و آهنگری تراکتورسازی از سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی با تحولاتی در سهام این دو شرکت آن هم در روز منفی شاخص همراه بود. درحالی روند نزولی شاخص بورس امروز هم تکرار شد که در این روز منفی، صدور مجوز افزایش سرمایه 100و 128درصدی برای پتروشیمی مارون و آهنگری تراکتورسازی ایران از سود انباشته و تجدید ارزیابی با تحولاتی در سهام این دو شرکت همراه بود.

براساس این گزارش، پتروشیمی مارون که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فرابورس و با قیمت 3525تومانی هر سهم، دومین سهم گران این بازار به شمار می‌رود، دیروز مجوز سازمان بورس مبنی بر افزایش سرمایه 100درصدی را دریافت کرد تا طی دو مرحله و از سود انباشته، سود 400میلیارد تومانی را ابتدا به 600 سپس طی دو سال بعد به 800 میلیارد تومان برساند. این رویداد موجب شد تا سهام «مارون» با رشد کمتر از یک درصدی قیمت سهام به 3529تومان برسد اما حجم معاملات حدود 10هزار سهمی آن(تا ساعت 11:30دقیقه) نشان از کم رمقی بودن اثر صدور مجوز افزایش سرمایه داشت.

این درحالی است که عصر روز دوشنبه آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ به عنوان نخستین شرکت بورسی در سال جاری مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دریافت کرد. این اتفاق با خوشحالی سهامداران«خاهن» البته بعد از ماه‌ها صبر و انتظار توام شد و دیروز این شرکت با رشد 5 درصدی قیمت و معامله بیش از 1.7میلیون سهمی و صف خرید بیش از 2.1میلیون سهمی روبه‌رو شد.

این شرکت پیش از این در اوایل آبان و اواخر بهمن سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 100درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را مطرح کرده بود و در سومین دفعه این برنامه را تغییر داده و با وجود ایجاد مشکلاتی در افزایش سرمایه 400درصدی سال 92 بار دیگر این موضوع را پیگیری کرد. هیات‌مدیره «خاهن» در جلسه 26 اسفند سال گذشته تصویب کرده بود که سرمایه 32میلیارد تومانی این شرکت از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها با 150درصد افزایش به بیش از80 میلیارد تومان برسد اما سازمان بورس با 128درصد موافقت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر