باید حسن نیت خود را در برجام ثابت کنیم

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۹۸

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا پس از دیدار چهارشنبه شب خود با محمدجواد ظریف در اسلو اظهار داشت: اگر قرار است در آینده هم معامله‌یی (با ایران) داشته باشیم یا حتی اگر می‌خواهیم شهرت مثبت به‌دست آوریم، باید بیشتر تلاش کنیم تا حسن‌نیت خود را در معامله هسته‌یی ثابت کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرد: فکر می‌کنم جاهایی که تردید وجود دارد، ایالات متحده می‌تواند اطمینان بدهد و مهم است که این کار را بکنیم.

ما تحریم‌هایی را که قرار بود لغو کنیم، لغو کردیم. درواقع من شخصا از مفاد لغو تحریم‌ها هم فراتر رفتم و با برخی بانک‌ها و شرکت‌ها و دیگرانی که پس از سال‌ها تحریم به‌طور طبیعی تمایلی به همکاری با ایران نداشتند، گفت‌وگو کردم و شرح دادم که چه فعالیت‌هایی می‌توانند بکنند و چه فعالیت‌هایی نمی‌توانند بکنند.

جان کری همچنین با اشاره به دیدار خود با همتای ایرانی‌اش در اسلو، تاکید کرد: رهبر عالی ایران (مقام معظم رهبری) و ظریف وزیر امورخارجه فشار می‌آورند تا اطمینان حاصل کنند که ایران آنچه را طبق توافق محق است به دست آورد، هر چه سریع‌تر کسب کند.

لازم به ذکر است، دیدار کری و ظریف در حاشیه اجلاس اسلو فروم در نروژ صورت گرفت که در این دیدار رفع موانع در اجرای برجام از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده میان دو طرف بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر