مدیرعامل لوک‌اویل: آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستیم

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۹۴

مدیرعامل لوک‌اویل اعلام کرد: این شرکت آماده ورود و سرمایه‌گذاری مجدد در ایران بوده و برای این کار منتظر ارائه قراردادهای جدید نفتی از سوی ایران است. به گزارش فارس به نقل از بانکر ریپورت، واجیت آلکپروف مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی لوک‌اویل روسیه اعلام کرد: این کشور آماده بازگشت مجدد و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران است و برای این کار منتظر ارائه مدل جدید قراردادهای ایران در ماه اکتبر است.

این مقام روسی تاکید کرد: ایران باید قوانینی در کشور تصویب کند که به شرکت‌های خارجی اجازه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران را بدهد که این کار می‌تواند تا پایان سال جاری از سوی ایران انجام شود. وی که در حاشیه نشست بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه سخن می‌گفت، تاکید کرد: تا پیش از تصویب قانون مذکور اقدام قابل توجهی را در ورود به ایران انجام نداده است. مدیرعامل لوک‌اویل روسیه افزود: با توجه به دیداری که با وزیر نفت ایران داشتم در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر سال جاری مدل جدید قراردادهای نفتی ایران ارائه خواهد شد. بنابه اطلاعاتی که دارم، توافقات اصلی در این زمینه انجام شده و برخی جزئیات این قرارداد باقی مانده اما همین جزئیات است که مشکلات در آنها پنهان می‌شود.

وی ادامه داد: ما در حال مطالعه بازار ایران هستیم و جاذبه‌هایی در ایران برای ما وجود دارد که توافقات اولیه در این زمینه انجام شده است اما در حال حاضر قوانین در ایران اجازه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این کشور را نمی‌دهد. آلکپروف افزود: در حال حاضر 3سال است که در این زمینه با ایران مذاکره می‌کنیم و امیدوارم تا پایان سال جاری قانون سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران تصویب شود تا ما بتوانیم کار خود را در ایران آغاز کنیم. لوک‌اویل که پیش از تحریم‌ها یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان صنعت نفت ایران محسوب می‌شد، برخلاف شرکت‌هایی مانند توتال فرانسه که بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها با ایران قرارداد بست، همچنان فعالیت خود را در ایران به‌طور جدی آغاز نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر